ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ ΤΗ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΥΡΙΑΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΣΥΠ

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σε σημερινή έκτακτη συνεδρίασή του το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ αποφάσισε ομόφωνα τη μη συμμετοχή εκπροσώπων της Ομοσπονδίας στην αυριανή συνεδρίαση του ΕΣΥΠ, εκτιμώντας ότι δεν αποτελεί έντιμη και ανοιχτή απόπειρα διαλόγου, αλλά επικοινωνιακό τρικ προεκλογικού χαρακτήρα του Υπουργού Παιδείας, την ώρα μάλιστα που η Ομοσπονδία είναι πλήρως αποκλεισμένη από κάθε διάλογο με την ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ακολουθεί κείμενο τεκμηρίωσης της απόφασης και αναδημοσίευση των θέσεων-προτάσεων της ΟΙΕΛΕ σε προηγούμενες συνεδριάσεις του ΕΣΥΠ.

Η πίστη της Ομοσπονδίας στο συνεχή, ανοικτό και με διάθεση σύνθεσης διάλογο αποτελεί σαφή επιλογή, αίτημα και πρόταση για την αντιμετώπιση των κρίσιμων προβλημάτων και διαχρονικών παθογενειών που ταλανίζουν την εκπαίδευση και επιβαρύνουν υπέρμετρα κάθε νοικοκυριό και πολίτη.

Η σύγκληση του ΕΣΥΠ από την παρούσα πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν αποτελεί, ωστόσο, σε καμία περίπτωση απόπειρα έναρξης ενός διαλόγου με αυτά τα χαρακτηριστικά. Αντίθετα, έχει προαναγγελθεί ως επικοινωνιακή προβολή προεκλογικού τύπου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, στην οποία ο Υπουργός επιχειρεί να εμφανιστεί ως ο πολιτικός της συναίνεσης και της συνεννόησης. Είναι όμως έτσι;
 

ΟΙ ΛΟΓΟΙ  ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ

Στην ΟΙΕΛΕ έχουμε πικρή πείρα από «συνεργασίες» με την προηγούμενη και την τωρινή ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η Ομοσπονδία μας, παρότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί βάλλονται καθημερινά και προσβάλλονται όλα τα εργασιακά και ανθρώπινα δικαιώματά τους (σύμφωνα και με τις Γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ για λόγους δημοσίου συμφέροντος),  είναι προκλητικά αποκλεισμένη –μήνες τώρα- ακόμα και από τον αυτό-διαφημιζόμενο  «διάλογο- σύνθεση» του Υπουργού με τα άλλα συνδικάτα της εκπαίδευσης. Είναι πρωτοφανές το γεγονός ότι και στην εναρκτήρια ομιλία του προς το ΕΣΥΠ, ο Υπουργός εμφανίζεται να αγνοεί τόσο τον θεσμικό ρόλο της ΟΙΕΛΕ στο ΕΣΥΠ και στο ΣΠΔΕ, ενώ αναλυτικά αναφέρεται σε άλλους θεσμικούς και τακτικούς συνομιλητές του. Δεν πρόκειται για αστοχία, άγνοια ή ατόπημα. Άλλωστε ο συγκεκριμένος Υπουργός, όπως και ο προκάτοχός του, δεν έχει ανταποκριθεί σε κανένα αίτημά μας για διάλογο την ώρα που  η ιδιωτική εκπαίδευση έχει μετατραπεί σε ξέφραγο αμπέλι χάρη στη μονομερή, υπέρ των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης, πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και την συνεχώς εντεινόμενη ανομία στο χώρο. Στο κείμενο της επιστολής, μάλιστα, δεν υπάρχει καμιά αναφορά στην τυπική ιδιωτική εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του νομοθετικού έργου της κυβέρνησης της τελευταίας πενταετίας στο χώρο της Παιδείας αφορά την ικανοποίηση των συντεχνιακών διεκδικήσεων των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων.    

Ο λόγος του αποκλεισμού της Ομοσπονδίας από το διάλογο είναι απλός. Οι πρόσφατες καταγγελίες μας τόσο στην ελληνική πολιτεία όσο και στην Ε.Ε. για το τεράστιο ζήτημα της νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών από ιδιωτικούς φορείς της εκπαίδευσης, έχει ενοχλήσει ισχυρούς πολιτικούς και επιχειρηματικούς κύκλους της χώρας.

ΤΟ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗ ΦΙΜΩΣΗ ΟΣΩΝ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ

Η επιδίωξη της ακραίας, νεοφιλελεύθερης στρατηγικής στο χώρο της εκπαίδευσης θέλει την πλήρη απόσυρση της κρατικής εποπτείας από τα ιδιωτικά σχολεία, ώστε να παραχαράσσονται οι εκπαιδευτικές διαδικασίες και να καταδολιεύονται ακόμη και οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η αποχώρηση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας  από την ιδιωτική εκπαίδευση σε συνδυασμό με την εξαθλίωση της δημόσιας, θα προκαλέσει την ανάδυση μιας γενιάς υπερπρονομιούχων μαθητών που θα αποκτούν τίτλους, πιστοποίηση προσόντων και πρόσβαση στην αγορά εργασίας με όπλο την αγοραστική δύναμη των γονέων τους, την ώρα που οι εκατοντάδες χιλιάδες των μαθητών από τα υποχρηματοδοτούμενα και χωρίς εκπαιδευτικούς δημόσια σχολεία θα καταλήγουν στην ανεργία, στις κακοπληρωμένες και με συνθήκες γαλέρας θέσεις εργασίας του ευρύτερου  ιδιωτικού τομέα ή στη μετανάστευση.

Για να πραγματοποιηθεί το σχέδιο αυτό θα πρέπει κάθε φωνή καταγγελίας και αντίστασης, κάθε απόπειρα αποκάλυψης των δόλιων μεθόδων αλλοίωσης του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης να φιμωθεί. Σ’ αυτό το πλαίσιο τόσο η προηγούμενη όσο και η τωρινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχουν κόψει κάθε γέφυρα διαλόγου με την ΟΙΕΛΕ και καταχωνιάζουν στο συρτάρι τις εμπεριστατωμένες καταγγελίες μας για βαρύτατες παρανομίες στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης που οδήγησαν ακόμη και κοινοτικούς θεσμούς να επιτιμήσουν την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και να παγώσουν την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.
 
ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ-ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Υπό αυτές τις συνθήκες θεωρούμε ότι η πρόσκληση του Υπουργού Παιδείας προς την ΟΙΕΛΕ είναι προσχηματική και αποτελεί στην ουσία πρόκληση. Το ΔΣ της Ομοσπονδίας ομόφωνα αποφάσισε σήμερα τη μη συμμετοχή της στην αυριανή συνεδρίαση του ΕΣΥΠ.Αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε έναν διάλογο-παρωδία που έχει ως μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση της προεκλογικής εκστρατείας του κ. Λοβέρδου και την επικοινωνιακή του αναβάθμιση εν μέσω ερειπίων στο χώρο της εκπαίδευσης.  Αρνούμαστε να συμμετάσχουμε σε ένα προκατασκευασμένο «διάλογο» στον οποίον ουσιαστικά – όπως αποδεικνύεται και από την ίδια την εισήγηση του Υπουργού – δεν είμαστε καλοδεχούμενοι.

Οι θέσεις της ΟΙΕΛΕ είναι γνωστές και δημοσιευμένες τόσο στο ΕΣΥΠ του 2009 όσο και σ’ αυτό του 2011 τις οποίες και δίνουμε για μια ακόμη φορά στη δημοσιότητα. Είμαστε παρόντες στον καθημερινό αγώνα, μαζί με τους μαθητές, τους γονείς, τους συνδικαλιστικούς και επιστημονικούς φορείς της εκπαίδευσης, την ελληνική κοινωνία, για να διασφαλίσουμε το δημόσιο και κοινωνικό αγαθό της παιδείας. Και τοποθετούμαστε, με θέση και τεκμηριωμένη άποψη, απέναντι στους εμπνευστές της νεοφιλελεύθερης τυραννίας στο χώρο της Παιδείας, που αποθεώνει το σχολείο της αγοράς και μετατρέπει το εκπαιδευτικό αγαθό από δικαίωμα για όλους σε προνόμιο για λίγους.

Δείτε εδώ τις θέσεις της ΟΙΕΛΕ στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (2009 - 2011) 

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web