ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Αγαπητοί γονείς,
Παρακολουθούμε όλοι, τον τελευταίο καιρό, τις συνεχείς αναφορές στα ΜΜΕ για το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου του ΥΠΠΕΘ το οποίο περιλαμβάνει άρθρο που αφορά ρυθμίσεις σε θέματα ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Θεωρούμε ότι το άρθρο αυτό κινείται σε θετική κατεύθυνση και κυρίως στοχεύει στη ρύθμιση προβληματικών καταστάσεων που έχουν παρατηρηθεί λόγω ανυπαρξίας κρατικής εποπτείας σε ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια. Παράλληλα, το ΥΠΠΕΘ, μέσω της συγκεκριμένης νομοθετικής ρύθμισης, επιδιώκει να παραμερίσει τα εμπόδια που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση στην ισοτίμηση του Ελληνικού Πλαισίου Προσόντων με το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό. Η ισοτίμηση αυτή, που αντανακλά στα προσόντα των αποφοίτων των Ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στις χώρες της Ε.Ε., δεν έχει πραγματοποιηθεί, διότι η Ελλάδα δεν έχει παρουσιάσει μέτρα που θα διασφαλίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών που εκδίδονται από τους παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Η πολιτεία μέσω του άρθρου 40 του νομοσχεδίου ζητά από τα ιδιωτικά σχολεία να δηλώνουν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλες τις πέραν του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος δράσεις τους. Έτσι το ΥΠΠΕΘ θα μπορεί να ελέγχει ποιοι διδάσκουν σε αυτές, ποια είναι τα τυπικά τους προσόντα (διότι πολλές φορές αυτά είναι κατώτερα αυτών που απαιτούνται π.χ. πολλοί διδάσκοντες Αγγλικά, στο απογευματινό πρόγραμμα δεν έχουν πτυχίο Αγγλικής φιλολογίας), καθώς και το αν και με ποιους όρους αμείβονται. Όπως αντιλαμβάνεστε, όταν οι εκτός υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος δράσεις είναι αδήλωτες, κάποιοι ιδιοκτήτες βρίσκουν την ευκαιρία και κατώτερες αμοιβές από τις προβλεπόμενες να δώσουν (και καθόλου αμοιβές πολλές φορές…) και «μαύρα» να πληρώνουν, αλλά και ανθρώπους χωρίς τυπικά προσόντα να χρησιμοποιούν.Έτσι, και ενώ οι γονείς χρυσοπληρώνουν αυτές τις σχολικές δράσεις, κάποιοι ιδιοκτήτες φορο- και εισφοροδιαφεύγουν, ενώ οι εκπαιδευτικοί γίνονται αντικείμενα ακραίας εκμετάλλευσης. Παράλληλα πλήττεται και η ποιότητα του παρεχόμενου διδακτικού έργου, όταν για τις δράσεις αυτές χρησιμοποιούνται άνθρωποι οι οποίοι επουδενί θα χρησιμοποιούνταν ως διδάσκοντες σε μια ευνομούμενη χώρα.
Καταργούνται επίσης τα εσωτερικά φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Αυτό γίνεται για δύο λόγους: πρώτον, επειδή το φροντιστήριο έχει διαφορετική στόχευση από το σχολείο το οποίο επιδιώκει ευρύτερη γνώση και καλλιέργεια και δεύτερον επειδή, κυρίως στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, διδάσκουν συνήθως άνθρωποι με απλή επάρκεια διδασκαλίας και όχι με πτυχίο ξένης φιλολογίας, κάτι αδιανόητο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα δημόσια και για τα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό βέβαια ενοχλεί τους ιδιοκτήτες, διότι οι αμοιβές των καθηγητών φροντιστηρίων είναι 3-4 ευρώ την ώρα ενώ οι αμοιβές των καθηγητών σχολείων είναι υψηλότερες.
Είναι ψέμα αυτό που ισχυρίζονται οι ιδιοκτήτες και τα συνεργαζόμενα με αυτούς ΜΜΕ, ότι δήθεν με το άρθρο 40 καταργείται η δυνατότητά τους να προσφέρουν παραπάνω ώρες/μαθήματα/δράσεις στους μαθητές τους. Τους προκαλούμε να μας δείξουν σε ποιο σημείο του άρθρου αναφέρεται αυτό. Στην πραγματικότητα προβλέπεται ακριβώς το αντίθετο. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός σε όλα αυτά, αντίθετα η γραφειοκρατική διαδικασία που προβλεπόταν για τις λεγόμενες παρεκκλίσεις αίρεται, καθώς δεν θα απαιτείται η χρονοβόρα διαδικασία της έγκρισης από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (πλέον ΙΕΠ) και στη συνέχεια της έγκρισης από τον Υπουργό, αλλά θα αρκεί η τυπική έγκριση του Διευθυντή Εκπαίδευσης της περιοχής στην οποία υπάγεται το σχολείο. Έτσι, κάθε ιδιωτικό σχολείο μπορεί να προσθέτει ώρες/μαθήματα/άλλες δράσεις στο πρόγραμμά του με μία μόνο προϋπόθεση αυτονόητη για κάθε ευνομούμενη χώρα: να τις δηλώνει. Αυτό το τελευταίο είναι που ενοχλεί κάποιους ιδιοκτήτες και γι’ αυτό έχουν προκαλέσει αυτό τον επικοινωνιακό κουρνιαχτό, μιλώντας για χτυπήματα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα προκειται για χτύπημα στη μαύρη εργασία, στη φοροδιαφυγή και στην εισφοροδιαφυγή καθώς και στο καθεστώς εκβιασμών με θύματα τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που με την απειλή της απόλυσης προσφέρουν είτε κακοπληρωμένη είτε μη αμειβόμενη εργασία στην απογευματινή ζώνη.
Πρέπει επίσης να γίνει αντιληπτό ότι εάν ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν αποκτήσει λειτουργική και εκπαιδευτική αυτονομία ώστε να είναι εγγυητής της εφαρμογής της νομιμότητας στην έκδοση των τίτλων σπουδών όπως προβλέπεται από την Ε.Ε., υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να απαιτείται να εξετάζονται σε δημόσια σχολεία ώστε να αποκτήσουν ισότιμους τίτλους σπουδών.
Ο ΣΙΕΙΕ, με τη βοήθεια δημοσιογράφων και ΜΜΕ φιλικά προσκείμενων σε αυτόν (άλλωστε η διαπλοκή ζει και βασιλεύει στη χώρα μας), διαδίδει ψεύδη, όπως προαναφέραμε, τα οποία μένουν τις περισσότερες φορές αναπάντητα καθώς στα ΜΜΕ αυτά φιλοξενείται αποκλειστικά η άποψη των ιδιοκτητών.
Πληροφορηθήκαμε ότι σε ορισμένα σχολεία οι ιδιοκτήτες επιχειρούν να πιέσουν τους γονείς, ώστε να τους παρασύρουν σε ένα «κίνημα κατσαρόλας» κατά του νομοσχεδίου. Όπως αναλυτικά εξηγήσαμε, οι ρυθμίσεις αυτές δεν είναι κατά των ιδιωτικών σχολείων που σέβονται το νόμο, τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, αλλά κατά εκείνων, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία ελέγχου, προέβησαν σε κάθε λογής αυθαιρεσία το προηγούμενο διάστημα.
Επειδή οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι υπέρ της κοινωνίας αλλά και των σχολείων που λειτουργούν νόμιμα και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό έργο που επιτελούν, είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση.
Παρακολουθούμε όλοι, τον τελευταίο καιρό, τις συνεχείς αναφορές στα ΜΜΕ για το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου του ΥΠΠΕΘ το οποίο περιλαμβάνει άρθρο που αφορά ρυθμίσεις σε θέματα ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Θεωρούμε ότι το άρθρο αυτό κινείται σε θετική κατεύθυνση και κυρίως στοχεύει στη ρύθμιση προβληματικών καταστάσεων που έχουν παρατηρηθεί λόγω ανυπαρξίας κρατικής εποπτείας σε ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια. Παράλληλα, το ΥΠΠΕΘ, μέσω της συγκεκριμένης νομοθετικής ρύθμισης, επιδιώκει να παραμερίσει τα εμπόδια που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση στην ισοτίμηση του Ελληνικού Πλαισίου Προσόντων με το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό. Η ισοτίμηση αυτή, που αντανακλά στα προσόντα των αποφοίτων των Ελληνικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στις χώρες της Ε.Ε., δεν έχει πραγματοποιηθεί, διότι η Ελλάδα δεν έχει παρουσιάσει μέτρα που θα διασφαλίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών που εκδίδονται από τους παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Η πολιτεία μέσω του άρθρου 40 του νομοσχεδίου ζητά από τα ιδιωτικά σχολεία να δηλώνουν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όλες τις πέραν του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος δράσεις τους. Έτσι το ΥΠΠΕΘ θα μπορεί να ελέγχει ποιοι διδάσκουν σε αυτές, ποια είναι τα τυπικά τους προσόντα (διότι πολλές φορές αυτά είναι κατώτερα αυτών που απαιτούνται π.χ. πολλοί διδάσκοντες Αγγλικά, στο απογευματινό πρόγραμμα δεν έχουν πτυχίο Αγγλικής φιλολογίας), καθώς και το αν και με ποιους όρους αμείβονται. Όπως αντιλαμβάνεστε, όταν οι εκτός υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος δράσεις είναι αδήλωτες, κάποιοι ιδιοκτήτες βρίσκουν την ευκαιρία και κατώτερες αμοιβές από τις προβλεπόμενες να δώσουν (και καθόλου αμοιβές πολλές φορές…) και «μαύρα» να πληρώνουν, αλλά και ανθρώπους χωρίς τυπικά προσόντα να χρησιμοποιούν.Έτσι, και ενώ οι γονείς χρυσοπληρώνουν αυτές τις σχολικές δράσεις, κάποιοι ιδιοκτήτες φορο- και εισφοροδιαφεύγουν, ενώ οι εκπαιδευτικοί γίνονται αντικείμενα ακραίας εκμετάλλευσης. Παράλληλα πλήττεται και η ποιότητα του παρεχόμενου διδακτικού έργου, όταν για τις δράσεις αυτές χρησιμοποιούνται άνθρωποι οι οποίοι επουδενί θα χρησιμοποιούνταν ως διδάσκοντες σε μια ευνομούμενη χώρα.
Καταργούνται επίσης τα εσωτερικά φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Αυτό γίνεται για δύο λόγους: πρώτον, επειδή το φροντιστήριο έχει διαφορετική στόχευση από το σχολείο το οποίο επιδιώκει ευρύτερη γνώση και καλλιέργεια και δεύτερον επειδή, κυρίως στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, διδάσκουν συνήθως άνθρωποι με απλή επάρκεια διδασκαλίας και όχι με πτυχίο ξένης φιλολογίας, κάτι αδιανόητο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα δημόσια και για τα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό βέβαια ενοχλεί τους ιδιοκτήτες, διότι οι αμοιβές των καθηγητών φροντιστηρίων είναι 3-4 ευρώ την ώρα ενώ οι αμοιβές των καθηγητών σχολείων είναι υψηλότερες.
Είναι ψέμα αυτό που ισχυρίζονται οι ιδιοκτήτες και τα συνεργαζόμενα με αυτούς ΜΜΕ, ότι δήθεν με το άρθρο 40 καταργείται η δυνατότητά τους να προσφέρουν παραπάνω ώρες/μαθήματα/δράσεις στους μαθητές τους. Τους προκαλούμε να μας δείξουν σε ποιο σημείο του άρθρου αναφέρεται αυτό. Στην πραγματικότητα προβλέπεται ακριβώς το αντίθετο. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός σε όλα αυτά, αντίθετα η γραφειοκρατική διαδικασία που προβλεπόταν για τις λεγόμενες παρεκκλίσεις αίρεται, καθώς δεν θα απαιτείται η χρονοβόρα διαδικασία της έγκρισης από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (πλέον ΙΕΠ) και στη συνέχεια της έγκρισης από τον Υπουργό, αλλά θα αρκεί η τυπική έγκριση του Διευθυντή Εκπαίδευσης της περιοχής στην οποία υπάγεται το σχολείο. Έτσι, κάθε ιδιωτικό σχολείο μπορεί να προσθέτει ώρες/μαθήματα/άλλες δράσεις στο πρόγραμμά του με μία μόνο προϋπόθεση αυτονόητη για κάθε ευνομούμενη χώρα: να τις δηλώνει. Αυτό το τελευταίο είναι που ενοχλεί κάποιους ιδιοκτήτες και γι’ αυτό έχουν προκαλέσει αυτό τον επικοινωνιακό κουρνιαχτό, μιλώντας για χτυπήματα στην ιδιωτική εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα προκειται για χτύπημα στη μαύρη εργασία, στη φοροδιαφυγή και στην εισφοροδιαφυγή καθώς και στο καθεστώς εκβιασμών με θύματα τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που με την απειλή της απόλυσης προσφέρουν είτε κακοπληρωμένη είτε μη αμειβόμενη εργασία στην απογευματινή ζώνη.
Πρέπει επίσης να γίνει αντιληπτό ότι εάν ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν αποκτήσει λειτουργική και εκπαιδευτική αυτονομία ώστε να είναι εγγυητής της εφαρμογής της νομιμότητας στην έκδοση των τίτλων σπουδών όπως προβλέπεται από την Ε.Ε., υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να απαιτείται να εξετάζονται σε δημόσια σχολεία ώστε να αποκτήσουν ισότιμους τίτλους σπουδών.
Ο ΣΙΕΙΕ, με τη βοήθεια δημοσιογράφων και ΜΜΕ φιλικά προσκείμενων σε αυτόν (άλλωστε η διαπλοκή ζει και βασιλεύει στη χώρα μας), διαδίδει ψεύδη, όπως προαναφέραμε, τα οποία μένουν τις περισσότερες φορές αναπάντητα καθώς στα ΜΜΕ αυτά φιλοξενείται αποκλειστικά η άποψη των ιδιοκτητών.
Πληροφορηθήκαμε ότι σε ορισμένα σχολεία οι ιδιοκτήτες επιχειρούν να πιέσουν τους γονείς, ώστε να τους παρασύρουν σε ένα «κίνημα κατσαρόλας» κατά του νομοσχεδίου. Όπως αναλυτικά εξηγήσαμε, οι ρυθμίσεις αυτές δεν είναι κατά των ιδιωτικών σχολείων που σέβονται το νόμο, τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, αλλά κατά εκείνων, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία ελέγχου, προέβησαν σε κάθε λογής αυθαιρεσία το προηγούμενο διάστημα.
Επειδή οι προτεινόμενες ρυθμίσεις είναι υπέρ της κοινωνίας αλλά και των σχολείων που λειτουργούν νόμιμα και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό έργο που επιτελούν, είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση.
29.3.16
|
|
This entry was posted on 29.3.16
You can follow any responses to this entry through
the RSS 2.0 feed.
You can leave a response,
or trackback from your own site.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλια:
Συγχαρητήρια και μπράβο σας για το άρθρο και τον συνεχή σας αγώνα.
Θα πρότεινα και μια επιστολή προς όλα τα ιδιωτικά σχολεία, σχολές και εκπαιδευτήρια όπου θα εξηγεί πόσο όφελος θα έχουν αυτά που είναι τυπικά και καθ'όλα νόμιμα, με το ΚΛΕΙΣΙΜΟ - ΛΟΥΚΕΤΟ αυτών που παρανομούν. Μιλάμε για 100% αθέμιτο ανταγωνισμό και αδικία. Θα πρέπει κάποτε οι υγιείς επιχειρήσεις και επιχειρηματίες να προστατεύονται. Και αυτοί θα έπρεπε να είναι, για δικό τους όφελος, στο πλευρό μας.
Δημοσίευση σχολίου