Οι τοποθετήσεις των βουλευτών Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης κατά τη συζήτηση για το νέο νόμο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση


Σας παραθέτουμε από τον ιστότοπο της ΟΙΕΛΕ εν συντομία τις  τοποθετήσεις των βουλευτών Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης

Τις εναρκτήριες τοποθετήσεις των εισηγητών κ.κ. Θηβαίου (ΣΥΡΙΖΑ) και Χαρακόπουλου (ΝΔ) μπορείτε να τις δείτε εδώ.


Ιωάννης Σαρίδης, Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης Ένωσης Κεντρώων



Η Παιδεία δεν είναι εμπορεύσιμο είδος. Δεν δεχόμαστε τις αναιτιολόγητες απολύσεις. Η διετία να γίνει πενταετία και να γίνονται οι απολύσεις με σπουδαίο λόγο που θα κρίνεται στα δικαστήρια, ή με επιτροπές ευρύτερου κύρους. Να αποσυρθεί το άρθρο 28. Να γίνει μια συζήτηση αναλυτική.



Παναγιώτα Δριτσέλη, Βουλευτής Ν. Τρικάλων ΣΥΡΙΖΑ




Η ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση επαναφέρει ένα επαρκές πλαίσιο εποπτείας των ιδιωτικών σχολείων. Η εργασιακή ζούγκλα πλήττει το εκπαιδευτικό αγαθό στο σύνολό του. Κάποια κόμματα της αντιπολίτευσης λειτουργούν ως συνήγοροι των σχολαρχών και θέλουν να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση ασυδοσίας. Κάποιοι που επικαλούνται την αριστεία δεν θέλουν μέτρα περιορισμού της παρανομίας στα ιδιωτικά σχολεία. 



Ιωάννης Αμανατίδης, Υφυπουργός Εξωτερικών (Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ)




Τηρώντας τη συνταγματική επιταγή (άρθρο 16) θεωρούμε αδιανόητη τη υπαγωγή της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο Υπουργείο Εργασίας. Η ρύθμιση που φέρνουμε προς ψήφιση βασίζεται στην πάγια νομολογία.



Τάσος Κουράκης, Αντιπρόεδρος της Βουλής, Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ




Στόχος του σχεδίου δεν είναι η υπεράσπιση εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αλλά η υπεράσπιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρέπει να το καταλάβουν όλοι, γονείς και μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Στις δύο τελευταίες τάξεις λυκείου σε ιδιωτικά σχολεία, δεν διδάσκονταν μαθήματα γενικής παιδείας, αλλά μετατρέπονταν σε φροντιστήρια για να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές. Όταν ένας εκπαιδευτικός αντιστεκόταν σε μια τέτοια αλλοίωση, τον περίμενε η απόλυση. ¨Ένας επισφαλής εκπαιδευτικός είναι ένας ακρωτηριασμένος εκπαιδευτικός που δεν μπορεί να σταθεί σε τάξη. Ο κ. Χαρακόπουλος είπε πως ο καλός εκπαιδευτικός δεν χρειάζεται ρήτρα μονιμότητας. Καλύτερα να έλεγε ότι ο υπάκουος εκπαιδευτικός δεν χρειάζεται τέτοια ρήτρα. Ο εκπαιδευτικός είναι εντελώς ανίσχυρος απέναντι στον σχολάρχη. ¨Έχουμε περιστατικά τις τελευταίες ημέρες εκπαιδευτικών που απολύθηκαν αναιτιολόγητα με 30 και πλέον χρόνια προϋπηρεσίας, περίπου οι μισοί που απολύθηκαν τις τελευταίες ημέρες έχουν μεγάλη προϋπηρεσία. Πρέπει να ληφθεί πρόνοια για τις αναιτιολόγητες απολύσεις του τελευταίου διαστήματος.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προστατεύονται. Διορθώνουν γραπτά, βάζουν βαθμούς. Αν αλλοιώνεται το αγαθό, υπάρχει πρόβλημα. Εγώ θα δεχόμουν να συζητήσω την πρόταση του κ. Μαυρωτά να υπάρχει αλλαγή της σύνθεσης του υπηρεσιακού συμβουλίου, να έχει μέσα δικαστικούς μέλη ΔΕΠ κλπ. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν πληρώνονταν για τις υπερωρίες τους, για εργασία στα Σαββατοκύριακα κλπ. Είχαμε απολύσεις Ιούνιο και επαναπρόσληψη το Σεπτέμβριο. Είχαμε απολύσεις με τετράμηνη προειδοποίηση και οι απειλούμενοι εκπαιδευτικοί υπέγραφαν τίτλους και έβαζαν βαθμούς.



Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου, Βουλευτής Καρδίτσας ΣΥΡΙΖΑ




Η επαναφορά της συνταγματικής νομιμότητας στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και της εποπτείας του κράτους στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι σημαντική. Και δεν προκαλεί καμία έκπληξη ότι η ΝΔ διαμαρτύρεται όταν θίγεται κατά τη γνώμη της η ιδιωτική εκπαίδευση, αλλά δεν λέει κουβέντα για τα νυχτερινά σχολεία όπου φοιτούν οι ασθενέστεροι.



Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ




Την ώρα που ο κ. Αρβανιτόπουλος, ο ολετήρας της εκπαίδευσης, καταργούσε 50 ειδικότητες στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και απέλυε εκπαιδευτικούς, εγκαινίαζε, πιστός στις αρχές του, ιδιωτικό ΙΕΚ.
Θεωρώ τίτλο τιμής κι όχι ψόγο, όπως μου είπε ο Πρόεδρος των σχολαρχών, ότι καταφέραμε ό, τι δεν καταφέραμε το 1975. Μου το θύμισε ο Γιώργος ο Κατρούγκαλος. Το 1976 που έδιναν τη μάχη οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κατά των απολύσεων, ο Δημήτρης τσάτσος έγραψε άρθρο, "Επιχείρηση, ή λειτούργημα". Σύμφωνα με αυτό ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να είναι λειτουργός, εάν δεν είναι επαγγελματικά διασφαλισμένος. Το άρθρο δεν επιτρέπει επιχειρηματική ελευθερία, επιτρέπει το δημόσιο λειτούργημα που απαιτεί κάποιους περιορισμούς στον επιχειρηματία. Η απολύτως ελεύθερη οικονομία είναι ξεπερασμένη.
Αυτή είναι και η διαφορά μας. Εμείς πιστεύουμε στο λειτούργημα της Παιδείας, όχι στην επιχείρηση.



Ιωάννης Σαρίδης, Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης Ένωση Κεντρώων


Δεν μπορεί ο σχολάρχης να απολύσει. Είναι δυνατόν; Όλοι οι δάσκαλοι, όλοι οι καθηγητές είναι το ίδιο; Όλοι όσοι παίρνουν πτυχία μπορούν; Δηλαδή στα ιδιωτικά νοσοκομεία να μην απολύονται; Δεν γίνεται, επειδή εκεί παίζονται ζωές. Γιατί, στην παιδεία δεν παίζονται ζωές;
Δεν θα στηρίξουμε το άρθρο 28.


Μάξιμος Χαρακόπουλος, Βουλευτής Λάρισας ΝΔ


Όσον αφορά τη διάταξη για την ιδιωτική εκπαίδευση, είναι φανερό ότι η κυβέρνηση έχει μένος για οτιδήποτε έχει σχέση με τον ιδιωτικό τομέα.

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν μνήμη καλή

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web