Συνεχίζεται η στήριξη των ιδιωτικών σχολείων εις βάρος των δημόσιων – Φιάσκο του Υπ. Παιδείας, κατέρρευσε το σύστημα τηλεκπαίδευσης από την πρώτη ημέρα λειτουργίας! – Ερμηνεία των διατάξεων της ΚΥΑ για την τηλεκπαίδευση



Η πολιτική στήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης έναντι του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται ακάθεκτη. Από την προχειρότητα, την έλλειψη ενδιαφέροντος, την εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης, μεγάλος κερδισμένος είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία.

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα της αντίληψης αυτής της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν το σημερινό φιάσκο μεγατόνων με την τηλεκπαίδευση. Αν και είχε 8 μήνες δυνατότητας προετοιμασίας για το ενδεχόμενο ενός νέου lockdown, σήμερα, πρώτη ημέρα εφαρμογής τηλεδιάσκεψης στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το σύστημα κατέρρευσε με αποτέλεσμα να διακοπεί η διδασκαλία. Μεγάλοι χαμένοι, το 94% των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες, αλλά ακόμη κι αυτά που χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα του Υπουργείου, την άλλαξαν μέσα στην ημέρα! Βέβαια, εδώ το μέγα ερώτημα που προκύπτει εδώ είναι, εάν τα ιδιωτικά σχολεία έχουν «παραμετροποιήσει» ή έχουν προλάβει να παραμετροποιήσουν, όπως προβλέπει η απόφαση, την επιλεγείσα πλατφόρμα, ώστε να είναι συμμορφωμένα με τον GDPR

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Ομοσπονδίας, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τη σημερινή ντροπιαστική εικόνα στην εκπαίδευση, εκπρόσωποι του Υπουργείου  ρίχνουν την ευθύνη στην εταιρεία Cosco-Webex. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι πλέον υποχρεωμένη, μετά το σημερινό φιάσκο, να δώσει στη δημοσιότητα τη σύμβαση με την εν λόγω εταιρεία και τους όρους της συμφωνίας.  Η ελληνική κοινωνία δικαιούται να πληροφορηθεί με κάθε λεπτομέρεια τις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης για να λάβουν εκπαίδευση τα παιδιά της σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης.

Επίσης, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει την απάντηση που έχει ζητηθεί με τρίμηνη προθεσμία από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για να μάθουμε επιτέλους πώς προστατεύει η συντεταγμένη πολιτεία τη διαρροή προσωπικών δεδομένων εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών…

Ερμηνεία των διατάξεων της ΚΥΑ για την τηλεκπαίδευση

Μετά από αίτημα πολλών συναδέλφων, το Προεδρείο της ΟΙΕΛΕ σε συνεργασία με το νομικό μας επιτελείο δημοσιεύει ένα σύντομο ερμηνευτικό σημείωμα των διατάξεων της υπ’αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.: 71342/6-11-2020 ΚΥΑ που εξεδόθη την Παρασκευή και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την εκπαίδευση.

Με την εν λόγω ΚΥΑ ανεστάλη η δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία για ιδιωτικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Φροντιστήρια, δομές μελέτης, κέντρα ξένων γλωσσών από τις 7-11-2020 έως τις 06.00 της 30-11-2020. Με βάση την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, οι δομές αυτές θα μπορούν να λειτουργούν μόνο μέσω τηλεκπαίδευσης.

 Ιδιωτικά σχολεία

Για τον τρόπο παροχής υπηρεσιών τηλεκπαίδευσης, έχει εκδοθεί σειρά οδηγιών που, μεταξύ άλλων, προβλέπουν τα ακόλουθα:

 Πού παρέχουν οι εκπαιδευτικοί υπηρεσίες;

Ο γενικός κανόνας για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας είναι οι υπηρεσίες να παρέχονται από το σπίτι. Ωστόσο, είναι δυνατή η παροχή υπηρεσιών από το σχολείο κυρίως σε περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό (Η/Υ, laptop, κατάλληλη ταχύτητα ίντερνετ). Εφιστούμε την προσοχή των συναδέλφων στην τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στο σχολείο (όχι συγκεντρώσεις στα γραφεία καθηγητών, μαζικές ενημερώσεις κ.λπ.) Παρακαλούμε για την άμεση καταγγελία φαινομένων παραβίασης των όρων υγιεινής και ασφάλειας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ώστε να ζητηθεί η παρέμβαση των αρχών, όπως είχε συμβεί και στο πρώτο lockdown.

 Παρουσιολόγιο-Βιβλίο Ύλης

Βάσει των επίσημων οδηγιών τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα δελτίο καταγραφής απουσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποχρεούμενος να αποστέλλει τις απουσίες, ανά βδομάδα, στη σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών/τριών προκειμένου οι Διευθυντές/τριες να ενημερώνουν την πλατφόρμα του myschool.

 Επίσης, θα εξακολουθεί να τηρείται σε καθημερινή βάση το Βιβλίο Ύλης.

 Ωράριο-διάρκεια διαδικτυακών μαθημάτων

Οι Διευθυντές των σχολείων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων διαμορφώνουν το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της σύγχρονης εξ Αποστάσεως διδασκαλίας λαμβάνοντας υπόψη τις υπουργικές αποφάσεις που το καθορίζουν και το αποστέλλουν στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η διάρκεια της διδακτικής ώρας συνίσταται να είναι 40λεπτη. 

Ανάπτυξη και Σχεδίαση: Γιάννης Παπαδόπουλος, Τάσος Μπάρμπας, Μιγκιπή Αναστασία

Designed by Posicionamiento Web