Σάββατο 28 Απριλίου 2018

Τακτοποίηση Συνδρομών


Σας ενημερώνουμε πως η συνδρομή του Συλλόγου είναι 3 ευρώ ανά μήνα. 

Οι λογαριασμοί του Συλλόγου είναι οι

1. Εθνική Τρ. με IBAN GR2101102100000021048098582

2. Alpha Bank με IBAN GR6801407200720002002009378


Υπάρχει η δυνατότητα
1) κατάθεσης μέσω ebanking
2) πάγιας εντολής κατάθεσης του ποσού της συνδρομής (3 ευρώ το μήνα).
Η Πάγια Εντολή ενεργοποιείται πολύ εύκολα μέσω του internet banking ή στο ταμείο της τράπεζας.
Παραδείγματος χάριν, εάν έχω λογαριασμό στην Alpha Bank (αντίστοιχα τα βήματα και στην Εθνική), 
1. μπαίνω με τους κωδικούς μου στον λογαριασμό μου
2. επιλέγω Μεταφορές (Alpha Bank)
3. επιλέγω Επαναλαμβανόμενες
4. καταγράφω τον παραπάνω ΙΒΑΝ
5. επιλέγω 3 ευρώ ανά πρώτη κάθε μήνα μέχρι π.χ. Μάρτιο του 2021
6. καταγράφω ως αιτιολογία Το όνομά μου
7. ολοκληρώνω την εντολή
(Η Πάγια Εντολή ανακαλείται όποτε κάποιος το θελήσει με μόνο ένα "κλικ" στο αντίστοιχο ενεργό εικονίδιο.)

3) κατάθεσης στα ταμεία της Τράπεζας ή/και
4) στη Γραμματεία του Συλλόγου (κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή 18:00 – 21:00).
Μετά την κατάθεση (για τις περιπτώσεις 1-3) παρακαλούμε επικοινωνείτε με τη Γραμματεία για την έκδοση της απόδειξής σας, την οποία παραλαμβάνετε με mail ή αυτοπροσώπως.


Για περαιτέρω πληροφορίες, όπως το σύνολο της οφειλής σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Συλλόγου.

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΓΣΕΕ: Η Συνομοσπονδία ζητά την απόσυρση του Νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση


Με Δελτίο Τύπου η ΓΣΕΕ ζητά την απόσυρση  του Σχεδίου Νόμου  για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση



Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ



Έκπληξη και εντύπωση προκαλεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταθέσει, αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία προηγούμενη θεσμική ενέργεια, στο Νομοσχέδιο  για την «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», τα άρθρα 95, 96 και 97 τα οποία αφορούν σε ζητήματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης, μη τυπικής εκπαίδευσης.

Δυστυχώς, παρά τη κρισιμότητα του ρόλου που η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση δύνανται να διαδραματίσουν στην προοπτική ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, το Υπουργείο Παιδείας δείχνει να μην αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα του εν λόγω εγχειρήματος.

Συγκεκριμένα, εκτός από το ότι καταργεί επί της αρχής τις υπάρχουσες θεσμικές διαδικασίες κοινωνικού και δημόσιου διαλόγου, επιχειρεί με συνοπτικές και τεχνοκρατικά άστοχες διαδικασίες τη νομοθετική «τακτοποίηση» ζητημάτων που, επί δεκαετίες, αναπαράγουν παθολογίες και ζημιογόνες δυσλειτουργίες στο ευαίσθητο και ταυτόχρονα νευραλγικό πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Ειδικότερα, ούτε η αρμόδια διϋπουργική επιτροπή  η οποία συστάθηκε το 2016 (γιατί δεν λειτουργεί άραγε;) δεν εκλήθη για να συζητήσει ή διαβουλευτεί επί του εν λόγω νομοσχεδίου με συνέπεια να βρισκόμαστε μπροστά σε μία άνευ προηγουμένου προκλητική και αλαζονική συμπεριφορά υποτίμησης τόσο των συναρμόδιων Υπουργείων όσο και των κοινωνικών εταίρων οι οποίοι δραστηριοποιούνται ενεργά στο πεδίο με τεράστια κοινωνική και επιστημονική συνεισφορά.

Είναι σαφές πως τα συγκεκριμένα άρθρα τοποθετούνται με αποσπασματικό, αδόμητο και ακατάστατο τρόπο. Ταυτόχρονα, σηματοδοτούν μια, ακατανόητη πολιτικά, στάση απέναντι σε ένα πεδίο το οποίο μπορεί και είναι αναγκαίο να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάσχεση της κρίσης, στην ανακούφιση της ανεργίας των νέων, στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. Δυστυχώς, με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο Παιδείας αναπαράγει παθογένειες δεκαετιών οι οποίες θέτουν ανυπέρβλητα εμπόδια στην ανάπτυξη και στην παραγωγική ανάταση με συνέπεια τη διαιώνιση της θεσμικής ασάφειας, την κατασπατάληση πόρων, την περαιτέρω αποδυνάμωση του πεδίου.

Έστω και την τελευταία στιγμή, καλούμε επειγόντως την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην προχωρήσει στην ψήφιση των εν λόγω άρθρων καλώντας σε άμεση σύγκληση τα αρμόδια όργανα και τους κοινωνικούς φορείς με στόχο τη δημοκρατική, ειλικρινή και κοινωνικά επωφελή συνεργασία για το καλό του τόπου.

Η Γ.Σ.Ε.Ε επισημαίνει, για μια ακόμα φορά, πως επιβάλλεται μια συμμετοχική, δομημένη, επαρκή και ορθολογικά σχεδιασμένη παρέμβαση στα κρίσιμα ζητήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με σκοπό το θεσμικό εκσυγχρονισμό, την παραγωγική και κοινωνική αποτελεσματικότητα του πεδίου.



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Τετάρτη 25 Απριλίου 2018

ΕΚΤΑΚΤΟ Δ.Σ. ΟΙΕΛΕ 9:00 27/4/2018


ΘΕΜΑ

Νομοσχέδιο για τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης και δεσμεύσεις Υπουργού – Κίνδυνος για πλήρη απελευθέρωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης από την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, σύγκριση διαμορφούμενης αξιολόγησης για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς με  το νέο νομοσχέδιο  σε σύγκριση με το Π.Δ. 152/2013 (Διαμαντοπούλου).

Τρίτη 24 Απριλίου 2018

ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ Η ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ 47 ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Η πρόσφατη δημοσιοποίηση της θέσης της ΟΙΕΛΕ, σύμφωνα με την οποία τα ιδιωτικά σχολεία θα πρέπει να επιλέξουν, αν επιθυμούν να λειτουργούν ως κρατικώς εποπτευόμενα, ή ως αμιγείς επιχειρήσεις, επομένως δεν θα μπορούν να εκδίδουν τίτλους σπουδών ισότιμους με αυτούς των δημόσιων, έχει προκαλέσει ήδη έντονες συζητήσεις.
Είναι γεγονός ότι τμήμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ιδίως σε Γυμνάσια και Λύκεια, λειτουργεί σε συνθήκες αδιαφάνειας. Πολλάκις έχουμε καταγγείλει τα τελευταία χρόνια φαινόμενα καταδολίευσης ενδοσχολικών εξετάσεων, φροντιστηριοποίησης σχολείων, λειτουργίας σχολείων με μαθητές-φαντάσματα και πολλά άλλα που αλλοιώνουν το εκπαιδευτικό αγαθό και συνιστούν συνθήκες ανισότητας και ανισονομίας ανάμεσα σε μαθητές νόμιμων σχολείων και σχολείων που καταστρατηγούν το νομοθετικό πλαίσιο.
Ακόμη και φανατικοί υποστηρικτές της λειτουργίας της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε συνθήκες αγοράς έχουν αποδεχθεί ότι συχνά παρατηρούνται περίεργα φαινόμενα, ιδίως στη διαδικασία της έκδοσης τίτλων σπουδών. Σε δημόσια συνάντηση με την ΟΙΕΛΕ το 2012 η τότε Υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου παραδέχθηκε τον αφύσικο αριθμό 20ριων στην Γ’ Λυκείου των ιδιωτικών σχολείων, προσθέτοντας ότι το φαινόμενο θα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω. Όμως η σημαντικότερη, ίσως, έκφραση δυσπιστίας απέναντι στην λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε ανεξέλεγκτες συνθήκες ήρθε από 47 βουλευτές – και μάλιστα της ΝΔ – το 2014, λίγους μήνες μετά την ψήφιση της εκτρωματικής ρύθμισης Αρβανιτόπουλου που απέσυρε επί της ουσίας την κρατική εποπτεία από τα ιδιωτικά σχολεία. Θορυβημένοι οι βουλευτές από όσα πληροφορούνταν για το χάος ανομίας που προέκυψε στην ιδιωτική εκπαίδευση μετά την απόλυτη απορρύθμιση του νομοθετικού πλαισίου, πρότειναν τροπολογία στη Βουλή με την οποία ζητούσαν δημόσιο έλεγχο στις εξετάσεις των ιδιωτικών σχολείων.
Οφείλουμε για μια ακόμη φορά να διευκρινίσουμε ότι η Ομοσπονδία μας δεν είναι υπέρ της επιστροφής επιτροπών του δημοσίου στα ιδιωτικά σχολεία. Δώσαμε μάχη για δεκαετίες να λήξει το καθεστώς της επιτροπείας και της υποβάθμισης. Ωστόσο, κύριο μέλημά μας είναι η διαφύλαξη του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και η διασφάλιση ίσων συνθηκών πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης και της εργασίας για κάθε παιδί, ανεξαρτήτως κοινωνικής, ή οικονομικής προέλευσης. Τα ιδιωτικά σχολεία που εμμένουν στη λειτουργία τους ως αμιγείς επιχειρήσεις και που οι εκπρόσωποί τους πιέζουν συνεχώς στην κατεύθυνση νομοθετικών αλλαγών υπέρ της απόσυρσης της κρατικής εποπτείας από την ιδιωτική εκπαίδευση θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και τις συνέπειες.

Προς μαζικές απολύσεις εκπαιδευτικών στο Γαλλικό Σχολείο Θεσσαλονίκης;


Αποτέλεσμα εικόνας για απολύσειςΑνήσυχοι και οργισμένοι οι συνάδελφοί μας από το Γαλλικό Σχολείο Θεσσαλονίκης μας ενημέρωσαν πως στα τέλη Μαρτίου η Διεύθυνση του σχολείου τούς ανακοίνωσε μαζικές απολύσεις. Συγκεκριμένα, ειπώθηκε ότι κανείς από τους συναδέλφους με διετή σύμβαση εργασίας, δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, δεν θα συνεχίσει να εργάζεται ως εκπαιδευτικός μετά την 31η Αυγούστου 2018! Μάλιστα, διανεμήθηκε και ο προγραμματισμός λειτουργίας του σχολείου για το σχολ. έτος 2018 – 2019 στον οποίο τα μαθήματα θα γίνονται διά αλληλογραφίας και θα υπάρχουν κάποιοι επιβλέποντες των μαθητών, όχι απαραιτήτως εκπαιδευτικοί! Η αποφασιστικότητα της διεύθυνσης του σχολείου επιβεβαιώθηκε με την επίδοση στους εκπαιδευτικούς στα τέλη Μάρτη «Προειδοποιήσεων λύσης – καταγγελίας σύμβασης», ώστε να καταβάλλει τις μικρότερες δυνατές αποζημιώσεις απόλυσης.

Φαίνεται ότι η διοίκηση του σχολείου είναι άριστα ενημερωμένη για την ελληνική νομοθεσία που αφορά τις απολύσεις, αλλά πλημμελώς ενήμερη για όλα όσα αφορούν την σύννομη λειτουργία ενός σχολείου. Πώς αλλιώς εξηγείται το γεγονός ότι παρά την συνάντηση που είχε μαζί της η ΟΙΕΛΕ και ο ΣΙΕΛΒΕ τον περασμένο Οκτώβριο, όπου και επιβεβαιώθηκε η απόφαση σύννομης λειτουργίας, το σχολείο εξακολουθεί

α) να εννοεί ως διδακτική ώρα τα 60’ και όχι τα 45’, όπως ο νόμος ορίζει

β) να μειώνει με αυτόν τον τρόπο και τις αποζημιώσεις και τις ασφαλιστικές εισφορές και την προϋπηρεσία των συναδέλφων

γ) να συμπεριλαμβάνει σε ένα τμήμα μαθητές από διαφορετικές τάξεις

δ) να μην αναθέτει τη διδασκαλία των μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς που ήδη υπηρετούν στο σχολείο και έχουν μειωμένο ωράριο, αλλά να τοποθετεί στη θέση τους άλλους

Ο Σύλλογός μας ανέκαθεν αγωνίζεται για να εφαρμόζονται οι νόμοι σε όλα τα σχολεία και δεν θα σταματήσει να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών με κάθε πρόσφορο νόμιμο μέσο. Στην προοπτική αυτή και σε πλήρη συντονισμό με τους εκπαιδευτικούς του Γαλλικού σχολείου Θεσσαλονίκης θα αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις του ώστε να διασφαλιστεί η σύννομη λειτουργία του σχολείου. Ήδη έχει ενημερώσει τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αλλά απέστειλε επιστολή και στον Διευθυντή του σχολείου ήδη από τις 14-4-2018, χωρίς όμως να λάβει απάντηση μέχρι σήμερα.

Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΜΕΝΗ ΙΔ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚO ΤΩΝ ΕΚΠ. ΛΑΜΠΙΡΗ – ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΜΕ ΕΠΕΙΓΟΝ ΕΓΓΡΑΦΟ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕ Δ ΑΘΗΝΑΣ


O πολυετής αγώνας δικαίωσης της συναδέλφου μας Π. Π. δικαιώθηκε. Οριστική δικαστική απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών έκρινε την απόλυσή της παράνομη ως καταχρηστική με αποτέλεσμα η Διεύθυνση Π.Ε. Δ’ Αθήνας να εκδώσει στις 19/4 επείγουσα ειδοποίηση με την οποία καλεί τα Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη για άμεση εκτέλεση της απόφασης

Με βάση το έγγραφο αυτό το σχολείο είναι υποχρεωμένο εντός 2 ημερών να αποδεχτεί την επιστροφή της εκπαιδευτικού στα διδακτικά της καθήκοντα και να αποστείλει σχετικό αποδεικτικό έγγραφο στη Διεύθυνση. Σε διαφορετική περίπτωση οι υπεύθυνοι του σχολείου θα τεθούν προ των πειθαρχικών και ποινικών τους ευθυνών.
Η δικαίωση της εκπαιδευτικού που εδώ και χρόνια δίνει τη μάχη μαζί με την Ομοσπονδία και τη νομική μας παραστάτρια Κάτια Λαϊνά αποδεικνύει ότι οι αγώνες κερδίζονται. Αρκεί να υπάρχει βούληση και συσπείρωση στα σωματεία μας και στην Ομοσπονδία. Η νίκη της συναδέλφου μας αποτελεί νίκη για κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό.

το επείγον έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Δ’ Αθήνας

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΟΥΛΑΡΙΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΗΣ SILA ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΝΟΥΝΤΣΙΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


«ΤΑ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΑ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΙΑΚΡΙΤΗ ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ»
Στις 21/4 πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα στην Πρεσβεία του Βατικανό η συνάντηση ανάμεσα σε μέλη του Προεδρείου της ΟΙΕΛΕ και τον Τιτουλάριο Αρχιεπίσκοπο της Sila και Αποστολικό Νούντσιο (διπλωματικό επιτετραμμένο) του Πάπα στην Ελλάδα Fr. Savio HON Tai Fai, S.D.B. Την ΟΙΕΛΕ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος Μ. Κουρουτός και το μέλος του ΔΣ Τζ. Γιώτη, αμφότεροι εκπαιδευτικοί σε μη κερδοσκοπικά σχολεία που έχουν ιδρυθεί από τάγματα της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας.
Αντικείμενο της συζήτησης ήταν το μέλλον και οι προοπτικές των μη κερδοσκοπικών, χριστιανικών σχολείων στην Ελλάδα, ο ρόλος τους στο ευρύτερο πλαίσιο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, η πολυδιάστατη προσφορά τους στην κοινωνία και οι τρέχουσες νομοθετικές εξελίξεις. Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ μίλησε για την ιδιαίτερη θέση και παρουσία των σχολείων αυτών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς συνδυάζουν την εκπαιδευτική ποιότητα και την καινοτομία με τις αρχές της χριστιανικής διαπαιδαγώγησης και αλληλεγγύης, την αγωγή και τον πολιτισμό. Αναφέρθηκε στη διαφοροποίηση ανάμεσα στα μη κερδοσκοπικά σχολεία και σε αυτά που λειτουργούν αποκλειστικά με στόχο το κέρδος, τονίζοντας πως στην Ε.Ε. όλα τα σχολεία που λειτουργούν υπό την αιγίδα χριστιανικών οργανώσεων και μη κερδοσκοπικών φορέων λειτουργούν ισότιμα εντός των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών τους, υπό την αιγίδα και εποπτεία της πολιτείας.
Ο Αποστολικός Νούντσιος άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή τις απόψεις των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας. Εξέφρασε με τη σειρά του τη γνώμη πως τα μη κερδοσκοπικά σχολεία που έχουν ιδρυθεί από χριστιανικά τάγματα και μονές επιτελούν ένα σπουδαίο κοινωνικό έργο και πως θα πρέπει να αποτελούν μια διακριτή ομάδα σχολείων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα υπό την αιγίδα της πολιτείας, ώστε να συνεχίσουν την ιδιαίτερη προσφορά τους. Συμφώνησε πως οι καθολικοί θεολόγοι που διδάσκουν καθολικούς μαθητές θα πρέπει να διέπονται από το ίδιο νομοθετικό καθεστώς που διέπει τους υπόλοιπους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Ζήτησε από την ΟΙΕΛΕ να καταθέσει εγγράφως τις θέσεις της και στη συνέχεια θα ακολουθήσει νέα συνάντηση. Δεσμεύτηκε, δε, ότι θα συνεργαστεί για το ζήτημα των μη κερδοσκοπικών, χριστιανικών σχολείων με το Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Καθολικών Αθηνών, ώστε από κοινού να υπάρξει και για τα δύο ζητήματα παρέμβαση στα συναρμόδια Υπουργεία Εξωτερικών και Παιδείας.

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΣΤΙΣ 15 ΜΑΪΟΥ

Όπως έχουμε ήδη κοινοποιήσει, τον επόμενο μήνα θα παρουσιαστεί μια σπουδαία ερευνητική συνεργασία ανάμεσα στο ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ και το «Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας» της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.). Οι δύο αυτοί φορείς θα παρουσιάσουν δημόσια την πρώτη, λεπτομερή έρευνα σε πανελλαδικό επίπεδο που περιέχει τα βασικά μεγέθη του χώρου της ειδικής αγωγής και της εκπαίδευσης. Η παρουσίαση της έρευνας θα στις 15 Μαΐου 2018 στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης με ώρα έναρξης 10:00 π.μ.
Η έκθεση αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς και δη αυτούς που ασχολούνται με την ειδική αγωγή, είτε ακαδημαϊκά είτε και στο χώρο της εκπαιδευτικής τους δραστηριότητας. ΣτηνΈκθεση αυτή θα παρουσιαστούν τα βασικά μεγέθη της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης/συνεκπαίδευσης καθώς και τα βασικά πληθυσμιακά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα και την ΕΕ-28.
Οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι μπορούν να δηλώσουν το συντομότερο δυνατό συμμετοχή (ονοματεπώνυμο και ιδιότητα) στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ:info@kanep-gsee.gr με τίτλο e-mail: «Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ και του «Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας»
Οι αιτήσεις υποβολής θα γίνουν δεκτές έως και την Παρασκευή 4 Μαϊου 2018.
Παρακαλούμε η δήλωση συμμετοχής να γίνει το συντομότερο δυνατόν, διότι οι θέσεις είναι περιορισμένες και ήδη η εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι πολύ μεγάλη. Οι ιδιωτικοί, αλλά και οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί που θα παρακολουθήσουν την παρουσίαση της έκθεσης, θα λάβουν υπηρεσιακή άδεια από τα καθήκοντά τους. Για το θέμα έχει εκδοθεί εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε εδώ το σχετικό δελτίο τύπου του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ
Δείτε εδώ την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη χορήγηση υπηρεσιακής άδειας σε όσους παρακολουθήσουν την παρουσίαση της Έκθεσης

Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

TI ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ Ε.Ε.-ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ


Πριν από δύο χρόνια περίπου το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ δημοσιοποίησε έρευνα που περιέγραφε το τοπίο της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ε.Ε.
Όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει, τα λεγόμενα “ελεύθερα” σχολεία (αυτά δηλαδή που λειτουργούν χωρίς κρατική εποπτεία), αποτελούν το 2% περίπου των σχολείων στην Ευρώπη και στην συντριπτική τους πλειονότητα δεν έχουν τη δυνατότητα έκδοσης ισότιμων τίτλων σπουδών με τα δημόσια.
Η θέση της ΟΙΕΛΕ για διαχωρισμό κρατικά εποπτευόμενων ιδιωτικών σχολείων από όσα επιδιώκουν να λειτουργούν αμιγώς ως επιχειρήσεις είναι εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή πρακτική.
Αναδημοσιεύουμε σήμερα τη σχετική ανάρτηση που περιέχει την έρευνα.

ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ: «ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ»- ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝ. ΑΜΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ


Πραγματοποιήθηκε σε εγκάρδιο κλίμα η συνάντηση ανάμεσα στον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Φώτη Κουβέλη και μέλη του Προεδρείου της ΟΙΕΛΕ. Την Ομοσπονδία εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος Μ. Κουρουτός, ο Γεν. Γραμματέας Γ. Χριστόπουλος και η Οργ. Γραμματέας του ΔΣ Τζ. Κωστούση.

Κεντρικό θέμα της συζήτησης ήταν η λειτουργία του ιδιωτικού σχολείου του ναυστάθμου στα Χανιά, το οποίο λειτουργεί με ευθύνη του Πολεμικού Ναυτικού. Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας ανέλυσε τα δεδομένα για το σχολείο και ζήτησε από τον κ. Κουβέλη να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες που θα διασφαλίσουν την συνέχεια της λειτουργίας του, καθώς η προσφορά του εν λόγω εκπαιδευτηρίου τα τελευταία 60 χρόνια είναι πολύ σημαντική. Ο Αναπλ. Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα επιληφθεί άμεσα του ζητήματος και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση με τη συμμετοχή αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων με στόχο να εξευρεθεί οριστική λύση για το ζήτημα.

ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ…

Στη διάρκεια της συζήτησης έγινε αναφορά και σε εκπαιδευτικά ζητήματα. Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε, ιδιαίτερα στους νεότερους εκπαιδευτικούς, ότι ο Φώτης Κουβέλης υπήρξε για σειρά ετών (στη δεκαετία του ’80 κυρίως) νομικός παραστάτης της Ομοσπονδίας στο πλευρό του ιστορικού ηγέτη της ΟΙΕΛΕ και εμβληματικής μορφής της ανανεωτικής Αριστεράς, του Γιώργου Φυσάκη. Ήταν πάντοτε στο πλευρό της Ομοσπονδίας παρέχοντας όχι μόνο νομικές συμβουλές αλλά και πολιτική στήριξη, ιδιαίτερα σε κρίσιμες στιγμές για τον κλάδο.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η ρήση του για την Ομοσπονδία:
«Εάν κάποτε γραφεί η ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης, θα πρέπει ξεχωριστή θέση να κρατηθεί για την ΟΙΕΛΕ που διαχρονικά προβαίνει σε σημαντικές παρεμβάσεις, όχι μόνο για τα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά για ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

ΕΦΤΑΣΕ Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ: ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΩΡΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Φαίνεται πως οδεύουμε σε μια ιστορική καμπή για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οι συνθήκες οδηγούν αναπόφευκτα, όπως είχε προειδοποιήσει η Ομοσπονδία από το 2013, για το διαχωρισμό των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων σε δύο κατηγορίες. Σε αυτά που θα δεχτούν να ενταχθούν στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει το ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και ως εκ τούτου θα μπορούν να παρέχουν δημόσιο αγαθό και να εκδίδουν ισότιμους με τα δημόσια σχολεία τίτλους σπουδών σε όλες τις βαθμίδες και σε αυτά που θα λειτουργούν με αμιγώς επιχειρηματικούς όρους, αλλά δεν θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε οποιαδήποτε διαδικασία που αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα (έκδοση τίτλων σπουδών, εξετάσεις κ.λπ.).
Αυτό, άλλωστε, συμβαίνει με τη συντριπτική πλειονότητα των σχολείων στην Ε.Ε. που αυτοχαρακτηρίζονται ως «ελεύθερα σχολεία» (στο «σωματείο» των ελεύθερων ευρωπαϊκών σχολείων ανήκει και ο Σύνδεσμος των σχολαρχών), τα οποία δεν μπορούν να εκδώσουν δημόσιους τίτλους και οι μαθητές τους υποχρεώνονται να πιστοποιήσουν τις γνώσεις τους μέσω δημόσιων εξετάσεων.
ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΠΟ ΙΔ. ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ
Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη, τουλάχιστον από το 2010, μια συστηματική προσπάθεια εμπορευματοποίησης της Παιδείας με κύριο μοχλό επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, πολιτικούς και μηντιακούς κύκλους. Σκοπός τους είναι αφενός μεν η λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης χωρίς όρους και χωρίς εποπτεία από την Πολιτεία, ώστε το εμπόριο τίτλων και πιστοποιήσεων να είναι ανενόχλητο, αφετέρου δε το δημόσιο σύστημα (μέσω μεθόδων όπως η ελεύθερη γονεϊκή επιλογή, τα vouchersκ.λπ.) να συρρικνωθεί σταδιακά και να παραδοθεί εν τέλει στην αγορά.
Τα δείγματα σήμερα είναι πιο έντονα από ποτέ, αλλά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντιστέκεται μέχρι τώρα στις ισχυρές πιέσεις και διαφυλάσσει το δημόσιο συμφέρον. Ωστόσο, ιδιωτικά σχολεία που έχουν πρωταγωνιστήσει σε παραβιάσεις της νομοθεσίας «διαφημίζουν» το γεγονός ότι αποτελούν εξεταστικά κέντρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, προκαλώντας εύλογη ανησυχία για το πού οδεύει ο μοναδικός αδιάβλητος θεσμός στην εκπαίδευση. Άλλωστε στο παρελθόν έχουν δυστυχώς παρατηρηθεί σε ιδιωτικά σχολεία απόπειρες καταδολίευσης δημόσιων διαδικασιών (εξετάσεων, έκδοσης τίτλων σπουδών) με μαζικότερο παράδειγμα την περίφημη υπόθεση των χιλιάδων παράνομων τίτλων από ιδιωτικά τεχνικά λύκεια των οποίων οι κάτοχοι έχουν διοριστεί στο δημόσιο.
Η ΟΙΕΛΕ ΖΗΤΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η ΟΙΕΛΕ κρίνει πως πλησιάζουμε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, όχι μόνο για την ιδιωτική εκπαίδευση αλλά ευρύτερα για το χώρο της Παιδείας και πως έχει φτάσει η ώρα των αποφάσεων για την ελληνική πολιτεία. Για το λόγο αυτό απέστειλε σήμερα επιστολή – για το θέμα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων-εξεταστικών κέντρων – προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Λόντο, ζητώντας να μην αλλάξουν για φέτος τα εξεταστικά κέντρα. Ζήτησε, τέλος, από τον Υπουργό Παιδείας συνάντηση για να συζητηθεί το θέμα του διαχωρισμού των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων σε εποπτευόμενα από την Πολιτεία και σε αυτά που θα λειτουργούν ως αμιγείς επιχειρήσεις, με τις ανάλογες συνέπειες.
Έφτασε η ώρα να υπάρξει, επιτέλους, ισχυρός δημόσιος έλεγχος σε όλες τις διαδικασίες που φθάνουν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων σπουδών, προκειμένου να αποφεύγεται το εμπόριό τους.
Έφτασε η ώρα να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι. Τα ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν νόμιμα, υπό δημόσιο έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να διαχωριστούν από αυτά που έχουν επιλέξει να λειτουργούν ως αμιγείς επιχειρήσεις και ως εκ τούτου θα πρέπει να μην έχουν ουδεμία σχέση με δημόσιες διαδικασίες.Οι μαθητές τους θα πρέπει να αποκτούν τίτλους δημόσιου συμφέροντος με  εξετάσεις υπό δημόσιο έλεγχο.
Δείτε εδώ την επιστολή της ΟΙΕΛΕ στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης Αττικής κ. Λόντο.
Δείτε εδώ την επιστολή της ΟΙΕΛΕ στον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου.

ΞΕΚΙΝΑ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ – Η ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣΚΛΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ


Το Υπ. Παιδείας, όπως δεσμεύτηκε και στην συνάντηση που είχε ο Υπουργός κ. Γαβρόγλου με την ΟΙΕΛΕ, ξεκινά τον διάλογο με τους κοινωνικούς φορείς για το θέμα των Κέντρων Μελέτης. Η ΟΙΕΛΕ κλήθηκε και θα καταθέσει αναλυτικά τις προτάσεις της, που έχουν δημοσιευτεί σε ανακοινώσεις μας.
Η Ομοσπονδία έχει ασχοληθεί επισταμένως με το κρίσιμο ζήτημα των Κέντρων Μελέτης που δεν αποτελούν απλώς τη μεγαλύτερη εστία παρανομίας στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα, αλλά ταυτόχρονα πλήττουν το δημόσιο συμφέρον και βλάπτουν βαρύτατα τη δημόσια εκπαίδευση. Όπως εδώ και πολλούς μήνες αποκαλύπτουμε, τα Κ.Μ. λειτουργούν εκτός θεσμικού πλαισίου, με κτήρια που δεν έχουν ελεχγθεί από κανέναν, με προσωπικό που απασχολείται με μισθούς πείνας και με μαθητές και εργαζόμενους που κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή, καθώς στους χώρους αυτούς δεν υπάρχει καμία εγγύηση τήρησης όρων ασφάλειας και υγιεινής.

Σε πρόσφατη ανακοίνωση αποκαλύψαμε με ποιο τρόπο στήνονται οι αλυσίδες των Κέντρων Μελέτης, σε ακατάλληλους χώρους και με σχεδόν μηδενικό εργασιακό κόστος. Είχαμε, επίσης, αποκαλύψει τις υπόγειες διαδρομές που δυστυχώς υπάρχουν ανάμεσα σε ορισμένα δημόσια σχολεία και σε Κέντρα Μελέτης. Έχουμε, τέλος, αναδείξει ότι, ειδικά για τους μαθητές του δημοτικού, ο εγκλεισμός τους  σε περιβάλλον τάξης για 10-12 την ημέρα είναι καταστροφικός κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά και κάνει τα παιδιά σε αυτή την τρυφερή ηλικία να αποστρέφονται ολοκληρωτικά την εκπαίδευση.
Η ΟΙΕΛΕ κρίνει ως θετικό βήμα την έναρξη του διαλόγου του Υπ. Παιδείας με τους κοινωνικούς φορείς και ελπίζει ότι μέσα από τον διάλογο αυτόν θα προκύψουν σοβαρές λύσεις για την προστασία του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης, των στοιχειωδών ανθρώπινων και εργασιακών δικαιωμάτων, της υγείας και της ασφάλειας παιδιών και εργαζόμενων, αλλά και του δημόσιου συμφέροντος που πλήττεται από την αδήλωτη εργασία και τη φοροδιαφυγή.

Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

ΣΑΝ ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ ΞΕΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΙΒ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΟΜΙΑΣ – ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΣΩΡΕΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


Αναμφίβολα, η ΥΑ που εξέδωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας για τα ξένα σχολεία και τα τμήματα ΙΒ είναι ιδιαίτερα θετική. Ωστόσο, η κατάσταση σε πολλά ιδιωτικά σχολεία είναι δύσκολη και οι εποπτικές αρχές του Υπουργείου πρέπει να εφαρμόσουν αυστηρά τη νομοθεσία. (Αναρωτιόμαστε εύλογα: Ποιοι Διευθυντές την εφαρμόζουν; Ποιοι έχουν παρέμβει για να εφαρμοστεί η εγκύκλιος;)
Αμέσως μετά τη δημοσίευση πρόσφατης ανακοίνωσης, πολλοί εκπαιδευτικοί επικοινώνησαν μαζί με την Ομοσπονδία καταγγέλλοντας ότι εργάζονται σε τμήματα ΙΒ χωρίς διοριστήριο και χωρίς άδεια διδασκαλίας συχνά με σύμβαση διοικητικού προσωπικού. Δεν είναι τυχαίο ότι το τελευταίο διάστημα έχουν ιδρυθεί 6 νέα τμήματα ΙΒ (αύξηση κατά 55%!), καθώς ορισμένοι «επιχειρηματίες» επενδύουν ανενόχλητοι σε ένα προνομιακό πεδίο με υψηλότατα δίδακτρα και χαμηλό εργασιακό κόστος, λόγω της παράνομης, αδήλωτης εργασίας.
Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα επιστολές σε συγκεκριμένες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όπου το πρόβλημα είναι εκτεταμένο (Ανατ. Αττικής, Β’ Αθήνας, Ανατ. Θεσσαλονίκης) ζητώντας έγγραφη ενημέρωση για την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού.
Ταυτόχρονα καλεί τους συναδέλφους που έχουν ζήτημα με το διοριστήριό τους να προχωρήσουν άμεσα σε καταγγελία για να αποκατασταθεί η νομιμότητα.

Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

ΦΑΚΕΛΟΣ «ΞΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»: ΣΕ ΘΕΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΒ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Ένα από τα βασικά αιτήματα της Ομοσπονδίας τα τελευταία χρόνια είναι ο εκσυγχρονισμός του καθεστώτος λειτουργίας των ξένων σχολείων και των τμημάτων ΙΒ. Ένα θετικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν η έκδοση προ δέκα ημερών της εγκυκλίου για τα ξένα σχολεία και για τα τμήματα του ΙΒ, όπως αναφέρθηκε σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας. Παρακάτω θα αναλύσουμε περισσότερο το απόσπασμα που αφορά το ΙΒ των ξένων σχολείων.

ΘΕΤΙΚΗ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση κλιμακίου της Ομοσπονδίας (αποτελούμενο από τον Πρόεδρο Μ. Κουρουτό, τον Α’ Αντιπρόεδρο Δ. Κάζαγλη και τον Β’ Αντιπρόεδρο και Πρόεδρο του ΣΙΕΛ Αλ. Γούλα) με τη Διευθύντρια Ιδιωτικής Εκπαίδευσης κ. Π. Τσόκα και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Ξένων Σχολείων κ. Θ. Ρούσκα. Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα και παρατηρήθηκε σύμπτωση απόψεων για την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας για τα ξένα σχολεία και για τα τμήματα ΙΒ. Η Διεύθυνση έχει καταγράψει όλο το φάσμα προβλημάτων που προκύπτουν από τη λειτουργία των ξένων σχολείων λόγω του αναχρονιστικού νόμου  του 1931 (!) που ισχύει σήμερα. Για παράδειγμα, θεωρούνται ως ξένα σχολεία ένας μεγάλος αριθμός ετερόκλητων σχολείων (σχολεία με αμιγώς ελληνικό πρόγραμμα, σχολεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, σχολεία διακρατικών συμβάσεων κ.λπ.).

Αξίζει εδώ να προσθέσουμε ότι λόγω της ισχύουσας «αρχαίας» νομοθεσίας(ο προαναφερθείς νόμος 4862/1931) και με βασική ευθύνη της τροπολογίας Αρβανιτόπουλου στο Ν. 4186/2013 που επιδείνωσε την κατάσταση, στα ξένα σχολεία επικρατεί η απόλυτη εποπτική και νομοθετική εγκατάλειψη. Για τα σχολεία αυτά δεν υπάρχει καμιά διαδικασία αδειοδότησης!

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΙΒ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Κωδικοποιώντας την πρόσφατη σημαντική εγκύκλιο που υπογράφει ο Γεν. Γραμματέας του Υπ. Παιδείας κ. Αγγελόπουλος, σημειώνουμε ότι πλέον ισχύουν τα ακόλουθα για το τμήμα ΙΒ των ξένων σχολείων, με βάση τη νομοθετική πρόβλεψη πως τα ξένα σχολεία λειτουργούν υπό την πλήρη εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και οι τίτλοι που εκδίδουν είναι ισότιμοι με τους δημόσιους (Γνωμοδότηση 373/2012 του ΝΣΚ):
  • Τα τμήματα ΙΒ που ιδρύουν τα ξένα σχολεία υπόκεινται στις διατάξεις της νομοθεσίας που ισχύουν για τα τμήματα ΙΒ των υπόλοιπων ιδιωτικών σχολείων και θεωρούνται τμήματα λυκείου.
  • Για τη λειτουργία τους απαιτείται η έγκριση της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
  • Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτικοί που είναι υπήκοοι Ε.Ε. διορίζονται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία (εγγραφή στην επετηρίδα ιδιωτικής εκπαίδευσης, έκδοση διοριστηρίου από το Υπουργείου Παιδείας κ.λπ.), όπως προβλέπεται για όλους τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.
  • Για τους αλλοδαπούς εκπαιδευτικούς απαιτείται η χορήγηση άδειας διδασκαλίας, ή η ανανέωση της υφιστάμενης, όπως προβλέπεται.
  • Δεν είναι δυνατή η αναγνώριση της αντιστοιχίας των τίτλων σπουδών του ΙΒ των ξένων σχολείων, εάν οι μαθητές που φοιτούν σε αυτά δεν διδαχθούν τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ιστορίας.
  • Η τήρηση όλων των παραπάνω είναι απαραίτητη προκειμένου να αναγνωρίζεται η αντιστοιχία των τίτλων που εκδίδουν τα τμήματα ΙΒ των ξένων σχολείων.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΘΕΣΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΕΛΕΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ


Μεγάλη απήχηση είχε το χθεσινό Δελτίο Τύπου της ΟΙΕΛΕ για τον τρόπο που στήνονται τα Κέντρα Μελέτης στην Ελλάδα, δηλ. με τριτοκοσμικού τύπου επενδύσεις που έχουν σοβαρότατα ζητήματα υγιεινής, ασφάλειας και προστασίας στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων.
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναδημοσιεύτηκε σε μεγάλο αριθμό ενημερωτικών σελίδων, ενώ επικοινώνησαν μαζί μας πολλοί συνάδελφοι που εργάζονται σε συνθήκες γαλέρας σε Κέντρα Μελέτης και μας έδωσαν πολύτιμες πληροφορίες που θα χρησιμοποιηθούν αρμοδίως.
Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι εχθές, με αφορμή το Δελτίο Τύπου της ΟΙΕΛΕ, επικοινώνησαν μαζί μας εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων από τον Πειραιά και την Βόρεια Ελλάδα, οι οποίοι εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για το φαινόμενο, αλλά και για τη διασύνδεση των δομών αυτών με τα δημόσια σχολεία. Θυμίζουμε ότι η Ομοσπονδία μας είχε καταγγείλει την  «υπόγεια» διαδρομή ανάμεσα σε δημόσιο σχολείο της Αττικής και σε Κέντρο Μελέτης.

Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (για 100 ευρώ το τετραγωνικό) - ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΝΤΡΟΠΗΣ: Franchise "διαφημίζει" τη δημιουργία Κέντρων Μελέτης με μισθούς πείνας για τους εκπαιδευτικούς



Ένα ντοκουμέντο ντροπής  έδωσε στην δημοσιότητα η ΟΙΕΛΕ. Το Franchise Point «διαφημίζει» σε υποψήφιους… επενδυτές το άνοιγμα Κέντρου Μελέτης υπό την επωνυμία του με τριτοκοσμικούς όρους, δηλ. σε κτήρια που δεν τηρούν ούτε τα στοιχειώδη (και που φυσικά δεν ελέγχει κανείς) και με μισθούς πείνας για τους άτυχους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους που θα εργασθούν εκεί.
Όπως μπορεί να διαβάσει κανείς στο φυλλάδιο που αποστέλλει το Franchise Point η …επένδυση για το χώρο ανέρχεται στα 100 ευρώ το τετραγωνικό (!!), ήτοι για ένα χώρο 40 τετραγωνικών ο επίδοξος «κεντρομελετάρχης» θα επενδύσει 4.000 ευρώ! Επιπλέον, εμμέσως πλην σαφώς στο φυλλάδιο υπάρχει η ομολογία για μια φτηνή επένδυση χαμηλότατου κόστους (και εργασιακού). Σε κάποιο σημείο του φυλλαδίου αναγράφεται πως η γενική επένδυση απαιτεί ελάχιστα χρήματα, ενώ οι εκπαιδευτικοί (τους ορίζει μάλιστα 2 σε αριθμό!) θα πληρώνονται ως μερικής απασχόλησης! Αυτό αποτελεί ξεκάθαρη ομολογία αμοιβών πείνας και παραβίασης κάθε όρου της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, καθώς, όπως όλοι γνωρίζουν, τα κέντρα μελέτης είναι ανοιχτά τουλάχιστον 8 με 10 ώρες την ημέρα. Επομένως οι εκπαιδευτικοί θα πληρώνονται κατά πάσα πιθανότητα με 2-3 ευρώ την ώρα στην καλύτερη των περιπτώσεων!
Από το φυλλάδιο που δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα προκύπτει ότι η κατάσταση στον  χώρο των κέντρων μελέτης έχει ξεφύγει από κάθε όριο, ενώ με τις «επενδύσεις» της δεκάρας τίθενται σε άμεσο κίνδυνο η υγεία και ασφάλεια μαθητών και εργαζόμενων (καθώς τα κτήρια δεν ελέγχονται από κανένα) όσο φυσικά για τις εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων, ούτε λόγος…
Πλέον το μπαλάκι για το κρίσιμο θέμα των Κέντρων Μελέτης έχει περάσει στην πλευρά της πολιτείας. Ελπίζουμε άμεσα να ξεκινήσει ο διάλογος που έχει αναγγείλει ο Υπουργός με τους Κοινωνικούς Φορείς για να μπει επιτέλους μια τάξη στο χώρο και να μην αιμορραγούν εργαζόμενοι αλλά και δημόσια Ταμεία.

Τρίτη 10 Απριλίου 2018

Εγκύκλιος για αναπληρωτές και ωρομίσθιους σχολικού έτους 2018-2019


Εκδόθηκε η εγκύκλιος για τους αναπληρωτές και τους ωρομισθίους του σχολικού έτους 2018-2019. Για χρήση της προϋπηρεσίας στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ισχύουν, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
1. Ελάχιστη συνεχής προϋπηρεσία 2 ετών με πλήρες ωράριο (ή αναγωγή στο 18ωρο για μειωμένο ωράριο) στον ίδιο εργοδότη.
2. Διαπιστωτική πράξη απόλυσης υπογεγραμμένη από το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Διαβάστε εδώ την εγκύκλιο

Πότε λήγει το διδακτικό έτος σε Γυμνάσια και Λύκεια


Σύμφωνα με ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας το διδακτικό έτος (διδασκαλία μαθημάτων) λήγει στα Γυμνάσια στις 30/5/2018 και στα Λύκεια στις 25/5/2018.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΞΕΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΟΣΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΟΜΩΣ Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ


Ιδιαίτερα σημαντική εγκύκλιο για τα ισχύοντα στα ξένα ιδιωτικά σχολεία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Αγγελόπουλος. Σύμφωνα με την εγκύκλιο αυτή:
• Τα ξένα ιδιωτικά σχολεία οφείλουν να εναρμονίσουν το ωρολόγιο πρόγραμμά τους, τις παρεκκλίσεις και τις απογευματινές δράσεις (σε ό, τι αφορά το ελληνικό πρόγραμμα) με βάση όσα ισχύουν για τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία, επομένως όσα προβλέπουν οι Ν. 4415/2016 και 4472/2017.
• Οι εργασιακές σχέσεις για τους Έλληνες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς καθώς και για όσους προέρχονται από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διδάσκουν μαθήματα του ελληνικού προγράμματος σπουδών ή ελληνικά μαθήματα του ξένου προγράμματος σπουδών, είναι απολύτως ισότιμες με αυτές των υπόλοιπων ιδιωτικών εκπαιδευτικών (βάσει όσων προβλέπει ο Ν. 682/77).
• Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί αυτοί λαμβάνουν εκπαιδευτική άδεια και άδεια ανατροφής τέκνου, όπως προβλέπεται για όλους τους υπόλοιπους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.
Σημαντική είναι, επίσης, η πρόβλεψη της εγκυκλίου για τα τμήματα ΙΒ των ξένων σχολείων. Για τη λειτουργία τους απαιτείται η έγκριση της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ενώ δεν είναι δυνατή η αναγνώριση της αντιστοιχίας των τίτλων σπουδών του ΙΒ των ξένων σχολείων, εάν οι μαθητές που φοιτούν σε αυτά δεν διδαχθούν τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ιστορίας.
Ωστόσο, εκκρεμεί το πολύ σοβαρό ζήτημα της αντιστοίχισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που προέρχονται από χώρες της ΕΕ και εργάζονται σε ξενόγλωσσο πρόγραμμα των ξένων σχολείων. Είναι πάγιο αίτημα της ΟΙΕΛΕ η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Δικαίου και η αντιστοίχιση των δικαιωμάτων τους βάσει όσων ισχύουν για τους υπόλοιπους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.
Διαβάστε εδώ την εγκύκλιο του ΓΓ του Υπ. Παιδείας