Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ KATAΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ



H ΟΙΕΛΕ υποχρεώθηκε να αποστείλει σήμερα επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας για όσα συμβαίνουν στο Γαλλικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο που τελεί υπό την αιγίδα του Προξενείου της Γαλλίας στην πόλη, και ζητά την άμεση παρέμβασή του για να αποκατασταθεί η νομιμότητα. 
Ενώ θα περίμενε κανείς ένα σχολείο που βρίσκεται υπό την εποπτεία της κυβέρνησης μιας μεγάλης και σύγχρονης χώρας να τηρεί τα στοιχειώδη της εκπαιδευτικής και της εργατικής νομοθεσίας, οι υπεύθυνοι του εν λόγω καταστρατηγούν συστηματικά τη νομιμότητα και καταληστεύουν τα δημόσια ταμεία. Και τούτο, την ώρα που σε άλλο σχολείο που τελεί υπό την εποπτεία του γαλλικού κράτους, το Lycée Franco-Hellénique Eugène Delacroix της Αγίας Παρασκευής, λειτουργεί άψογα και σέβεται πλήρως τη νομοθεσία. 
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε μερικές μόνο από τις βασικές παρανομίες του σχολείου: 
·         το εν λόγω εκπαιδευτήριο προχωρούσε σε συστηματική καταλήστευση των δημόσιων ταμείων την περίοδο 2013-15 με την ακόλουθη μέθοδο: αν και οι εκπαιδευτικοί του είχαν διοριστήρια συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας (π.χ. 2 ετών), δήλωνε τους εργαζόμενους στις ασφαλιστικές αρχές για μικρότερο διάστημα και με μισθολογικές αποδοχές κατώτερες του νόμιμου. Απέλυε τους εκπαιδευτικούς τους καλοκαιρινούς μήνες, αν και τα διοριστήρια έχουν ημερομηνία λήξης την 31/8, και τους κατέβαλε σημαντικά μικρότερες αποδοχές από τις προβλεπόμενες για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς βάσει του άρθρου 36 του Ν. 682/1977, πληρώνοντάς παρανόμως τους με βάση την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ήτοι με περίπου 40% χαμηλότερες των νόμιμων αποδοχές. Την ώρα, λοιπόν, που το σχολείο απέλυε τους εκπαιδευτικούς μέσω ΙΚΑ, αυτοί εξακολουθούσαν να είναι κανονικά δηλωμένοι ως εργαζόμενοι στο Υπ. Παιδείας με το διοριστήριό τους! Για αυτό το λόγο το σχολείο δεν χορήγησε ποτέ όπως ορίζει ο νόμος τα διοριστήρια στους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε αυτοί να μην γνωρίζουν την χρονική διάρκεια της σύμβασής τους και να απολύονται παράνομα εν αγνοία τους. Επομένως, το σχολείο υπέπεσε στις σοβαρότατες παραβιάσεις της παραβίασης της μισθολογικής νομοθεσίας, της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, προκαλώντας σοβαρότατη βλάβη τόσο στο εισόδημα των εκπαιδευτικών όσο και στα δημόσια ταμεία.
·         Οι διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών δεν υπολογίζονταν ως 45 λεπτών (όπως προβλέπεται ρητά από τη νομοθεσία), αλλά ως 60 λεπτών με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να αμείβονται με 25% μικρότερες αποδοχές και να χάνουν προϋπηρεσία και ένσημα!
·         το σχολείο «εισάγει» στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα – παρανόμως –την έννοια της εξ αποστάσεως μάθηση. Όλα τα μαθήματα του Γυμνασίου και του Λυκείου διδάσκονται …δι’ αλληλογραφίας, καθώς το σχολείο αρνείται να προσλάβει εκπαιδευτικούς
·         Πολλά τμήματα έχουν – επίσης παρανόμως – συμπτυχθεί.
·         Πέρα από όσα προαναφέρθηκαν για τις παράνομες συμβάσεις των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να προστεθούν οι βλαπτικές μεταβολές εργασιακών σχέσεων και οι μαζικές απολύσεις στις οποίες το σχολείο πρόσφατα προχώρησε.
·         Οι (πολλές σε αριθμό) καταγγελίες σύμβασης διετίας δεν έγιναν με βάση όσα ορίζει η νομοθεσία (καταβολή νόμιμης αποζημίωσης)
·         Δεν εφαρμόζονται όσα προβλέπουν οι Ν. 2817/2000 για τους Έλληνες εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε ξένα σχολεία, επομένως και οι διατάξεις του 4472/2017 για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
·         Τέλος, το σχολείο συστεγάζεται παράνομα με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, κατά παράβαση όσων προβλέπει ο Ν. 4472/2017.
Πολλές από αυτές τις παρανομίες θέτει υπ όψιν της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας με ερώτημά του ο Διευθυντής Δ.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης κ. Αποστολίδης, ενώ η Διεύθυνση Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης έχει ήδη ξεκινήσει πειθαρχική διαδικασία εναντίον των υπευθύνων του σχολείου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.