ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΜΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ ΣΤΟ ΣτΕ
27.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
ΟΛΙΣΘΗΡΟΣ ΚΑΤΗΦΟΡΟΣ: ΤΩΡΑ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ ΠΡΟΣΦΕΥΓΕΙ ΣΤΟ ΣτΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ (!) ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟΣ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – ΟΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΛΜΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ, ΑΣ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ!
27.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΙΕΛ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΩΣΤΕΑ ΓΕΙΤΟΝΑ
25.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΗΣ ΟΕΦΕ ΣΤΟ ΣτΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΙΑΛΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ Δ.Ε. ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
25.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ: ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ, ΟΧΙ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΑ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΠΟΛΛΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: ΑΔΗΛΩΤΟ ΤΟ 30,3% ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΟΡΓΙΟ ΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Ανέκδοτο της δεκαετίας αποδεικνύεται η ρήση «πρωταθλητές της νομιμότητας» που συχνά-πυκνά χρησιμοποιεί ο Σύνδεσμος των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, ενώ δικαιώνεται ο πανικός τους μετά από την έκδοση εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας που καλεί σε έκτακτους, απροειδοποίητους ελέγχους στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν δηλώνεται στο MySchool, ενώ μαύρη τρύπα ανομίας αναδεικνύονται τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και οι απογευματινές δράσεις.
22.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου | 0 Comments
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ – ΠΑΝΙΚΟΒΛΗΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΑΥΡΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΜΙΑ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΛΑΔΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ
Με εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας καλούνται οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προβούν σε απροειδοποίητους ελέγχους των ιδιωτικών σχολείων για τη λειτουργία των παρεκκλίσεων και των πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες της περιοχής αρμοδιότητάς τους. Ο έλεγχος θα διενεργείται από τριμελές κλιμάκιο αποτελούμενο από τη συντονίστρια/τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου που εποπτεύει την εκάστοτε ιδιωτική σχολική μονάδα, την υπεύθυνη/τον υπεύθυνο για θέματα ιδιωτικής εκπαίδευσης της Διεύθυνσης και την προϊσταμένη/τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων (ή εναλλακτικά τη Διευθύντρια/τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης).
Οι Διευθύνσεις οφείλουν να συντάξουν ενημερωτικό έγγραφο με τα αποτελέσματα των ελέγχων τους και να το αποστείλουν ηλεκτρονικά στην Αυτοτελή Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου δεκαημέρου του Απριλίου 2019 (λειτουργία παρεκκλίσεων και πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ΕΩΠΔ και προσωπικό που απασχολείται σε παρεκκλίσεις και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ωράριο εκπαιδευτικών, τροποποίηση διοριστηρίων κ.λπ). Στη συνέχεια οι Διευθύνσεις θα πρέπει να προχωρήσουν σε αντιπαραβολή των αποτελεσμάτων των ελέγχων με τις καταχωρημένες παρεκκλίσεις και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο πληροφοριακό σύστημα MySchool.
ΠΑΝΙΚΟΣ, ΟΡΓΗ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΑΡΝΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΙΣ, Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Με πανικό, αλλά και τη συνήθη πρακτική των απειλών, αντέδρασε ο Σύνδεσμος των ιδιοκτητών που αποκαλεί τους προβλεπόμενους από τη νομοθεσία ελέγχους ως ενέργεια «φεουδαρχικής κυριαρχίας» με καθεστωτικό ύφος. Προφανώς οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια, καθώς διαχρονικά αντιμετωπίζονταν από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες ως τα χαϊδεμένα παιδιά που τους επιτρέπονταν τα πάντα και με τη σειρά τους φέρονταν ως φεουδάρχες στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς επιβάλλοντας το δικό τους νόμο του ισχυρού, αρνούμενοι να συμμορφωθούν με τη νομοθεσία.
Κάνοντας μια ακόμη επίδειξη θρασυδειλίας, την ίδια ώρα που καλούν την πολιτεία να «ελέγξει όλα τα ιδιωτικά σχολεία», αναφέρουν πως δεν θα ανεχθούν «αυθαιρεσία των εποπτευουσών αρχών και θα προστατεύσουν κάθε νόμιμο δικαίωμα των ιδιωτικών σχολείων στις επιλεγόμενες απ’ αυτά δράσεις και υπηρεσίες που παρέχουν». Με λίγα λόγια, εμμέσως πλην σαφώς απειλούν ότι δεν πρόκειται να επιτρέψουν τους ελέγχους, είτε με νομικά προσκόμματα, είτε με την πάγια τακτική της παρεμπόδισης. Προσθέτουμε εδώ ότι ο έλεγχος στα ιδιωτικά σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολος, καθώς οι ελεγκτές περνούν από …security και στη συνέχεια καθυστερούνται στο …φουαγιέ των σχολείων μέχρι να κρυφτούν οι αδήλωτοι εργαζόμενοι, ή οι λοιπές παρανομίες.
Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του απάντησε, τονίζοντας ότι η αντίδραση του ΣΙΣ κρύβει φόβο και πανικό κι ότι αναμένει από τα ιδιωτικά σχολεία να διευκολύνουν τους ελέγχους.
Η ΟΙΕΛΕ αύριο θα απαντήσει στους «πρωταθλητές της νομιμότητας» εκπροσώπους του ΣΙΣ με συγκεκριμένα στοιχεία για την εκτεταμένη ανομία στα ιδιωτικά σχολεία που έχουν προκύψει μετά από έρευνα του κλαδικού της ινστιτούτου.
20.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ ΚΑΤΙΑΣ ΛΑΪΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΔΩΡΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ-ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΑΔΕΙΑΣ
Εν προκειμένω, κρίσιμο είναι το θέμα για το εύρος των παροχών, ήτοι εάν θα τις δικαιούνται μόνον όσοι προσέφυγαν μέχρι την έκδοση της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, ή όλοι οι ενδιαφερόμενοι, ανεξάρτητα αν προσέφυγαν ή όχι. Τα μείζονος σημασίας αυτά θέματα από την κρίση των οποίων εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό και το μέγεθος του δημοσιονομικού κόστους, θα επιλύσει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας προσεχώς.
20.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
ΕΚΤΑΚΤΟ Δ.Σ. ΟΙΕΛΕ: 24ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 19/3 ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ Δ.Ε. ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΣτΕ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΟΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΜΟΙΒΗΣ, ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΗΣ ΟΕΦΕ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑ 50% ΚΑΤΑΒΑΡΑΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΜΑΣ
- η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με βιώσιμους και δίκαιους όρους εργασίας και αμοιβής για όλους τους εκπαιδευτικούς σε Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Το ωρομίσθιο των 6,75 ευρώ μικτά που ισχύει σήμερα δεν ικανοποιεί στοιχειώδεις ανάγκες των εργαζόμενων.
- η καταπολέμηση της ακραίας εργοδοτικής αυθαιρεσίας που έχει ως στόχο την εργασιακή εξαθλίωση με αποκορύφωμα την προσφυγή της ΟΕΦΕ στο ΣτΕ
- η πλήρης επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, με την αποκατάσταση των όρων επεκτασιμότητας και μετενέργειας, όπως ίσχυαν πριν τη μνημονιακή λαίλαπα και τις προβλέψεις της ΠΥΣ 6/2012
18.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΕΛΕ; ΝΕΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΜΕΣΩ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ κ. JAKSON
Παρά τις συνεχείς αρνήσεις του Κολλεγίου Αθηνών να υπάρξει διάλογος με την ΟΙΕΛΕ ,η Ομοσπονδία μας επικαλούμενη της ιστορικότητα του σχολείου και την Συνταγματική και νομοθετική υποχρέωση για διάλογο των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων με το Συνδικαλιστικό φορέα των εργαζόμενων απέστειλε την ακόλουθη επιστολή-πρόσκληση στον Πρόεδρο του Κολλεγίου Dr. Richard Jakson.
Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,
Παρά τις συνεχείς προσπάθειες εκ μέρους μας για την εκκίνηση ενός ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου με Εσάς και τη διοίκηση του Κολλεγίου, δυστυχώς αντιμετωπίζουμε την δυσερμήνευτη άρνηση. Τούτο αποτελεί γεγονός χωρίς ιστορικό προηγούμενο, καθώς ακόμη και σε περιόδους όπου υπήρχε ένταση ανάμεσα στις δύο πλευρές πραγματοποιούνταν συναντήσεις μας με τα διευθυντικά στελέχη του σχολείου και ενημερωτικές επισκέψεις κλιμακίων μας στους εκπαιδευτικούς.
Το Κολλέγιο Αθηνών-Ψυχικού είναι ένα ιστορικό εκπαιδευτικό ίδρυμα και μάλιστα ισότιμο των δημόσιων εκπαιδευτηρίων. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι λειτουργίες του θα πρέπει να διέπονται από τα ισχύοντα στο Σύνταγμα και στους νόμους. Μέσα στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο περιλαμβάνεται και ο διάλογος των εκπροσώπων των εργαζόμενων με το σχολείο, αλλά και η επικοινωνία των εκπαιδευτικών με το συνδικαλιστικό όργανο που τους εκπροσωπεί. Επειδή, μάλιστα, ο ιστορικός σύλλογος που επί δεκαετίες εκπροσωπούσε τους συναδέλφους μας, ο ΣΕΛΚΑ, έχει επί της ουσίας αδρανοποιηθεί για λόγους που δεν χρειάζεται να αναλυθούν τώρα, η συνδικαλιστική εποπτεία των εκπαιδευτικών του Κολλεγίου Αθηνών-Ψυχικού ανήκει απευθείας στον ΣΙΕΛ και στην ΟΙΕΛΕ.
Ως εκ τούτων, λοιπόν, ζητούμε, βάσει όσων ορίζονται στα άρθρα 14 και 23 του Συντάγματος και στις διατάξεις του Ν. 1264/1982:
- Τη συνάντηση μαζί σας, ώστε επιτέλους να ξεκινήσει ένας διάλογος που μόνο σε όφελος των δύο πλευρών θα αποβεί.
- Την επίσκεψη του γραφείου του ΣΕΛΚΑ, ώστε να διαπιστωθεί ότι το αρχείο του φυλάσσεται και να παραδοθούν στην ΟΙΕΛΕ αυτά που νομίμως την αφορούν (στοιχεία εκλογών, ιστορικό υλικό κ.λπ.)
15.2.19 | | 0 Comments
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ Μ. ΚΟΥΡΟΥΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. Α. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΩ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
Με αφορμή άρθρο της πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Α. Διαμαντοπούλου σχετικά με την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός δίνει σήμερα στη δημοσιότητα ένα κείμενο-απάντηση, με το οποίο καταθέτει τη διαχρονική του ανησυχία για την πλήρη εμπορευματοποίηση του αγαθού της Παιδείας από την οποία θα πληγούν οι μη προνομιούχοι, αλλά και το δημόσιο συμφέρον.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον διάβασα τη δημόσια ανακοίνωση της πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Α. Διαμαντοπούλου σχετικά με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και την αναγκαιότητα, κατά την εκτίμησή της, της ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα.
Όπως σε κάθε περίπτωση δυσμενούς αλλαγής για την κοινωνία από την οποία ευνοείται μια ολιγάριθμη ελίτ, έτσι και με αυτή την πρόταση έξυπνα επενδύεται η δυσμενής αλλαγή αυτή με το μανδύα του φιλολαϊκού και του δήθεν εκσυγχρονιστικού. Ο μέσος πολίτης που δεν γνωρίζει τα της Παιδείας ίσως πειστεί ότι πράγματι αυτή η πρόταση ιδιωτικοποίησης (άραγε, δεν είναι αυτό αντιφατικό;) της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατατίθεται για το δημόσιο και το κοινωνικό συμφέρον,.
Είναι, όμως, έτσι; Ας ακούσουν οι πολίτες και μια άλλη άποψη (αν και ενδεχομένως δεν θα βρει τόσες «πρόθυμες» διόδους παρουσίασης) από κάποιον που γνωρίζει καλά το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και το πώς ορισμένοι (μεταξύ των οποίων και η κ. Διαμαντοπούλου) έδρασαν σε αυτόν.
Η πρώην Υπουργός Παιδείας μιλά, λοιπόν, για μια οραματική συνύπαρξη ιδιωτικών και δημόσιων πανεπιστημίων προς όφελος της κοινωνίας. Σε αυτήν ακριβώς τη συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού η κ. Διαμαντοπούλου δοκιμάστηκε. Και δυστυχώς οι πρακτικές της κατέδειξαν πως μόνο το δημόσιο συμφέρον δεν υπερασπίστηκε. Αναφέρω μόνο τρία (από τα πολλά) σημεία:
- Εισήγαγε την έννοια της σταδιακής απόσυρσης της κρατικής εποπτείας από την ιδιωτική εκπαίδευση με το δικό της Ν. 3848/2010, παρά το γεγονός ότι δύο μόλις εβδομάδες πριν την ψήφισή του είχε εκδοθεί μια άκρως σημαντική απόφαση του ΣτΕ, η 622/2010, που όριζε την τήρηση της συνταγματικής εντολής για αυστηρό δημόσιο έλεγχο στα ιδιωτικά σχολεία! Το ποιοι ευνοήθηκαν είναι απλό να το αντιληφθεί κάποιος. Ακόμη και η ίδια ένα χρόνο μετά σε συνάντηση με την ΟΙΕΛΕ παραδέχτηκε δημόσια την έκρηξη του αριθμού των εικοσαριών σε Γ’ Λυκείου ιδιωτικών σχολείων. Ο μόνος πάντως που ζημιώθηκε ήταν το δημόσιο συμφέρον και, κυρίως, η δημόσια εκπαίδευση που αφέθηκε έρμαιο της υποχρηματοδότησης και, εν τέλει, των βίαιων συγχωνεύσεων των δημόσιων σχολικών μονάδων που η ίδια επέβαλε.
- Αρνήθηκε, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις μας, να εφαρμόσει το Νόμο Γιαννάκου (3577/2007) για την αντιμετώπιση των χιλιάδων παράνομων τίτλων σπουδών από τα 18 παράνομα ιδιωτικά ΤΕΕστα οποία η πρωτοπόρος στην καταπολέμηση της εκπαιδευτικής διαφθοράς Υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου είχε βάλει ήδη λουκέτο.
- Συμμετείχε στα περιβόητα Education Leaders Awards, και μάλιστα ως Πρόεδρος της επιτροπής, όπου, μεταξύ άλλων, βραβεύονται ιδιωτικοί φορείς καταδικασμένοι για σοβαρότατες παραβιάσεις της νομοθεσίας.
Άρα, η πρόταση για ιδιωτικά Πανεπιστήμια στη χώρα ευνοεί πραγματικά για τους φτωχούς; Αναρωτιέται κανείς, αν θα υπάρχει η δυνατότητα για τη μεσαία (πόσο μάλλον για τη μη προνομιούχο) ελληνική οικογένεια να δαπανήσει χιλιάδες ευρώ για δίδακτρα στο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. (Αναφέρω απλώς ότι η εγγραφή σε ένα μέσο ιδιωτικό Κολλέγιο στοιχίζει γύρω στις 6-7.000 ευρώ, ενώ οι μεταπτυχιακές σπουδές σ’ αυτά στοιχίζουν πάνω από 9.000 ευρώ ετησίως, οπότε αντιλαμβάνεται κάποιος πού θα εκτιναχθούν τα δίδακτρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων).
Η άποψη, επομένως, για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος δεν έχει στον πυρήνα της ούτε τους φτωχούς ούτε την προετοιμασία γιατην 4η βιομηχανική επανάσταση. Αντιθέτως, αποτελεί τμήμα του πλάνου για τη βίαιη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας σε όλα της τα επίπεδα, από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Πανεπιστήμιο, και τη μετατροπή του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας σε εμπόρευμα για λίγους. Διότι η απολύτως εξαθλιωμένη δημόσια Παιδεία θα αποτελεί τον αναγκαστικό προορισμό των πολλών, την ώρα που οι λίγοι θα εξαγοράζουν με την οικονομική ισχύ των γονέων τους τίτλους σπουδών στα χωρίς καμιά εποπτεία του κράτους ιδιωτικά ιδρύματα κάθε μορφής, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζουν το μέλλον τους. Το όραμα των εμπνευστών της πρότασης για τους φτωχούς είναι δυστοπικό. Είναι η αναπαραγωγή και όξυνση των εκπαιδευτικών, των οικονομικών και των κοινωνικών ανισοτήτων. Είναι η καταδίκη των παιδιών των μη προνομιούχων σε μια ζοφερή πραγματικότητα κακής εκπαίδευσης, ανεργίας, ή κακοπληρωμένων θέσεων εργασίας. Αυτό, δηλαδή, που διαχρονικά επιδιώκει η ελληνική, παρασιτική άρχουσα ελίτ.
Αυτή είναι, λοιπόν, η αριστεία που οραματίζονται κάποιοι; Τα εξαγορασμένα εικοσάρια και οι τίτλοι σπουδών κι όχι ο μόχθος του μαθητή σε ένα σχολείο, σε ένα Πανεπιστήμιο που εποπτεύονται από την Πολιτεία με όρους διασφάλισης της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και νομιμότητας των τίτλων σπουδών; Μάλλον στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ε.Ε. (με εξαίρεση τις πρώην σοβιετικές που εφαρμόζουν αμιγώς νεοφιλελεύθερα μοντέλα), στον Καναδά και στις ΗΠΑ όπου η τυπική εκπαίδευση είναι απολύτως υπό τον έλεγχο του κράτους και η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι σχεδόν αμιγώς δημόσια τρώνε κουτόχορτο… Αναρωτιέται κανείς, εάν τελικά το επίδικο είναι να γίνει η ζωή ευκολότερη για ολίγους, συγκεκριμένους μαθητές (και απείρως δυσκολότερη για όλους τους υπόλοιπους)…
Στόχος κάθε προοδευτικού πολιτικού, αλλά και πολίτη δεν θα πρέπει να είναι η με κάθε τρόπο ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, αλλά ο εκσυγχρονισμός της δημόσιας εκπαίδευσης, η θεμελίωση αυστηρών κανόνων ελέγχου και ποιότητας, όπως ζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως απαίτησε πρόσφατα, το 2015, το Συμβούλιο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, ώστε να καταπολεμηθεί η εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Θα πρέπει να είναι επίσης στόχος του ένα σύγχρονο, δυναμικό, εξωστρεφές δημόσιο Πανεπιστήμιο που αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για την κοινωνία και για τη χώρα. Αυτό θα πρέπει να χτίσουμε και εδώ έγκειται η διαχρονική ευθύνη της Πολιτείας που δεν το έχει κατορθώσει. Κάθε άλλη πρόταση δήθεν στο όνομα της άμιλλας και της προόδου είναι εκ του πονηρού.
15.2.19 | | 0 Comments
ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΙΕΛ 2019: ΑΥΡΙΟ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΟΥΚΑ
Μπαίνουμε σήμερα στην τρίτη εβδομάδα της εκλογικής διαδικασίας για την εκλογή των εκπροσώπων στον ΣΙΕΛ, το μεγαλύτερο σωματείο της ΟΙΕΛΕ. Σήμερα οι εκλογές διεξήχθησαν στη Βόρεια Αττική, το πρωί (9:00-12:00) στην Ώθηση και στη συνέχεια (12:45-16:00) στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση. Αύριο η διαδικασία μεταφέρεται στα Εκπαιδευτήρια Δούκα (Μεσογείων 151, Μαρούσι, 11:00-16:00). Οι συνάδελφοι πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα, ενώ η συνδρομή του 2018 (οι παλιές συνδρομές έχουν παραγραφεί) μπορεί να καταβληθεί και με τραπεζική κάρτα.
Στόχος μας σε αυτές τις εκλογές είναι ο Σύλλογος να είναι ισχυρότερος από ποτέ. Δυνατό σωματείο σημαίνει αποτελεσματική διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, θεμελίωση του μέλλοντος του κλάδου. Καμία ψήφος χαμένη, όλοι μαζί στηρίζουμε το ΣΙΕΛ και την ΟΙΕΛΕ.
11.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
Πρώτη δικαίωση των συναδέλφων του Γαλλικού Σχολείου από το ΣΕΠΕ! Παράνομη η απόλυση τους καλοκαιρινούς μήνες και η διδασκαλία πέραν του 45λεπτου!
10.2.19 | | 0 Comments
ΤΕΛΙΚΑ Η ΠΟΕΔΗΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ Ή ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ; Η ΟΙΕΛΕ ΚΑΛΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΑΠΟ ΤΑ 18 ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΕΕ
8.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
Η ΟΙΕΛΕ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ: ΔΩΣΤΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΟΙ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ 3-4 ΜΗΝΕΣ ΩΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
- Μήπως αυτοί που έχουν να πληρωθούν πάνω από μισό χρόνο;
- Αυτοί που πληρώνονται το μισθό τους στην τράπεζα και την επόμενη μέρα επιστρέφουν (φυσικά όχι με τη θέλησή τους) τα μισά στο χέρι του σχολάρχη;
- Αυτοί που διώκονται «κλοτσηδόν» στο τέλος της διετίας για να πάρει ο εργοδότης νέο, φτηνό δυναμικό;
- Αυτοί που οι σχολάρχες «παραιτούν» Ιούνιο για να «ξαναπροσλάβουν» το Σεπτέμβριο;
- Αυτοί που καθημερινά απειλούνται για να αλλάζουν βαθμολογίες, να μην παρατηρούν τους γόνους των ισχυρών, να είναι «φρόνιμοι» με τα παιδιά του «πελάτη»;
- Αυτοί που ανέχονται συνεχείς προσβολές, απλήρωτη εργασία τα απογεύματα, «υποχρεωτικές» (και απλήρωτες) συνοδείες στα σχολικά λεωφορεία, «υποχρεωτική» (και απλήρωτη) παρουσία σε εκδηλώσεις μέσα σε σαββατοκύριακα, αργίες, διακοπές;
6.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις | 0 Comments
ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΤΗΣ ΟΕΦΕ ΓΙΑ ΤΙΣ 19/3 – Η ΟΙΕΛΕ ΖΗΤΑ ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
4.2.19 | Κατηγορία: Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου | 0 Comments