ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ «ΑΡΙΣΤΩΝ» ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ, ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΒΑΘΜΩΝ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΙΕΤΙΑΣ
Ταυτόχρονα ΟΙΕΛΕ ζήτησε σήμερα με επιστολή από το Υπουργείο Παιδείας τον στατιστικό έλεγχο των βαθμών απολυτηρίων Γ’ Λυκείου των δύο τελευταίων ετών για να διαπιστωθεί, εάν υπάρχουν υπερβολικές αποκλίσεις σε συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία από τον εθνικό μέσο όρο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από τα στοιχεία που κατατέθηκαν, πέραν της περίπτωσης που προαναφέρθηκε:
- Μεγάλο ιδιωτικό σχολείο σε προάστιο της Δυτικής Αθήνας εδώ και ένα χρόνο εκδίδει παρανόμως βαθμολογίες και τίτλους σπουδών λειτουργώντας με αδήλωτους εκπαιδευτικούς, χωρίς διοριστήριο και νοθευμένες ενδοσχολικές διαδικασίες.
- Μεγάλο, ιστορικό σχολείο στα Βόρεια Προάστια έχει παραπεμφθεί σε πειθαρχικό έλεγχο (εδώ), καθώς παραποιήθηκαν βάναυσα τα βιβλία φοίτησης, ώστε να εξαφανιστούν στοιχεία μαθητών με τεράστιο αριθμό απουσιών (κάποιοι είχαν άνω των 400!). Έτσι εκδόθηκαν για πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών που επί της ουσίας δεν φοιτούσαν παράνομοι τίτλοι σπουδών.
- Σε ιδιωτικό σχολείο πρωτεύουσας νομού στη Βόρεια Ελλάδα οι μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου «εξαφανίζονται» από τον Οκτώβριο, με αποτέλεσμα σε έλεγχο εποπτικής αρχής οι αρμόδιοι να βρεθούν μπροστά σε άδειες αίθουσες. Φυσικά αυτοί οι μαθητές έλαβαν τίτλο σπουδών…
- Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση σε ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλίας, το οποίο για τις αρχές είναι εκπαιδευτήριο-φάντασμα. Δεν επιτρέπει ελέγχους και κανείς δεν γνωρίζει ποιοι εργάζονται και με ποια προσόντα, ποιοι και πόσοι μαθητές φοιτούν, πώς εκδίδονται οι τίτλοι σπουδών
- Σε ξένο ιδιωτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης οι μαθητές διδάσκονται …εξ αποστάσεως σε συγχωνευμένες τάξεις από εκπαιδευτικούς που κανείς δεν γνωρίζει, που δεν έχουν πιστοποιηθεί από την πολιτεία, που πιθανότατα δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν. Κι εδώ τα ερωτήματα για τις ενδοσχολικές διαδικασίες, για την έκδοση βαθμολογιών και τίτλων είναι αμείλικτα.
- Ίσως η πιο σοβαρή και ταυτόχρονα σκοτεινή υπόθεση. Η έκδοση τίτλων-μαϊμού από ιδιωτικά σχολεία σε μαθητές που δεν φοιτούν καν, αλλά κάνουν παράνομα (χωρίς δηλαδή τις προβλέψεις του νόμου) κατ’ οίκον διδασκαλία. Δύο χρόνια πριν, η Ομοσπονδία μας έδωσε στη δημοσιότητα μια υπόθεση που αποκαλύφθηκε τυχαία μέσω μας ντοκιμαντέρ με το όνομα ΙΧΘΥΣ που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Στο ντοκιμαντέρ καταγράφεται η περίπτωση μιας οικογένειας που λόγω «έλλειψης εμπιστοσύνης» στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έστειλε τα παιδιά της στο σχολείο και είχε συνάψει συμφωνία με κάποιο ιδιωτικό σχολείο για να δώσουν τα παιδιά εξετάσεις. Μετά τη δημοσιοποίηση της καταγγελίας και το αίτημά μας για εισαγγελική έρευνα, η Ομοσπονδία μας έλαβε πλήθος καταγγελιών ότι υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο μαθητών που κάνουν homeschoolingκαι λαμβάνουν, άγνωστο με ποιες διαδικασίες, τίτλους σπουδών από ιδιωτικά σχολεία.
Η βιομηχανία παραγωγής μαϊμού άριστων τίτλων σπουδών που ξεκίνησε την προηγούμενη δεκαετία και έζησε την πλήρη ακμή της την περίοδο 2010-15,προκαλεί σοβαρή βλάβη τόσο στα πολλά ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν νόμιμα λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού όσο και σε χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων που ιδρώνουν για το βαθμό τους, συχνά υπό αντίξοες συνθήκες.
Οι κοινωνικές επιπτώσεις είναι σημαντικές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε επίπεδο Ε.Ε. Στη χώρα μας οι εικονικά άριστες βαθμολογίες, ειδικά για τους μαθητές που δεν δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις, δίδουν τη δυνατότητα λήψης πολύ υψηλού αριθμού μορίων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (1000 μόρια παίρνει το 20), επομένως θέτουν τους απόφοιτους σε προνομιακή θέση για διορισμούς στο δημόσιο. Στην Ευρώπη αλλά και σε άλλες χώρες τα παράνομα αυτά απολυτήρια αποτελούν διαβατήριο για την εισαγωγή των μαθητών αυτών σε πανεπιστημιακές σχολές του εξωτερικού, αλλά και για την πρόσληψή τους σε καλές θέσεις εργασίας με θύματα τους μαθητές των χωρών αυτών που απέκτησαν τον τίτλο τους νόμιμα. Καλό είναι να υπενθυμιστεί ότι το απολυτήριο Λυκείου αντιστοιχεί στο Επίπεδο 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (NQF) που είναι εναρμονισμένο με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF), επομένως αποτελεί μια αναγνώριση ακαδημαϊκών/επιστημονικών προσόντων σε ευρωπαϊκό επίπεδο πλέον. Επομένως οι διαδικασίες που οδηγούν στην κτήση του πρέπει να είναι απολύτως διαφανείς και αξιοκρατικές.
Δυστυχώς, ορισμένα ιδιωτικά σχολεία εκμεταλλεύονται το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο (πειθαρχικές διατάξεις επί της ουσίας δεν υφίστανται, καθώς το υπάρχον πλαίσιο είναι αναχρονιστικό) και την προβληματική εποπτεία από θεσμούς της πολιτείας και κατορθώνουν να μετατρέπονται σε πρατήρια παραγωγής «άριστων» τίτλων.
ΤΙ ΕΙΧΕ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ 2014 – ΠΟΙΑ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Λόγω της προκλητικής αδιαφορίας των κυβερνήσεων από το 2010 έως και το 2014 για την αντιμετώπιση του σκανδάλου των παράνομων τίτλων, ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ το 2014, ως εκπρόσωπος των ελλήνων εργαζόμενων στο AdvisoryGroup για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, κατέθεσε στην Ε.Ε. αποκαλυπτικά στοιχεία για την έκδοση 2000 παράνομων τίτλων σπουδών μόνο από ιδιωτικά ΤΕΕ της Άρτας. Η Κομισιόν με κείμενο-καταπέλτη πάγωσε την διαδικασία αντιστοίχισης του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και ζήτησε από την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσει :
- Μέτρα Διασφάλισης Ποιότητας σχετικά με το έργο των παρόχων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
- Μέτρα για τη διασφάλιση της νομιμότητας στις διαδικασίες και στην έκδοση των τίτλων σπουδών από φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την πρωτοβουλία κατάθεσης στοιχείων για παρανομίες σε ιδιωτικά σχολεία, ο Σύνδεσμος των ιδιοκτητών στο πλαίσιο της εκστρατείας εξόντωσης της ΟΙΕΛΕ και των μελών του ΔΣ της, κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά του Προέδρου της Ομοσπονδίας, η οποία τέθηκε στο αρχείο.
1.7.19
|
Κατηγορία:
Ανακοινώσεις
|
This entry was posted on 1.7.19
and is filed under
Ανακοινώσεις
.
You can follow any responses to this entry through
the RSS 2.0 feed.
You can leave a response,
or trackback from your own site.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου