Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2023

“Enjoy the Science”: Σεμινάρια επιμόρφωσης και κατάρτισης ΟΙΕΛΕ Πρόγραμμα Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2023

Ένας από τους βασικούς στόχους της νέας διοίκησης της ΟΙΕΛΕ είναι η ενίσχυση της επιστημονικής διάστασης της Ομοσπονδίας μας μέσω της ερευνητικής υποστήριξης των προτάσεών μας στον κοινωνικό διάλογο (όπως η έρευνά μας για το Big Quit στην ιδιωτική εκπαίδευση) και της βελτίωσης του επαγγελματικού προφίλ του ιδιωτικού εκπαιδευτικού μέσω προγραμμάτων επιμόρφωσης και κατάρτισης. Μια τέτοια προσπάθεια είναι το πρόγραμμα ΟΙΕΛΕ-ΚΑΝΕΠ-CERN που φέτος, αναβαθμισμένο, μπαίνει αισίως στο δεύτερο χρόνο εφαρμογής του.



Τις επόμενες εβδομάδες με αρχή το Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου, ξεκινούμε μια νέα πρωτοβουλία με τίτλο Enjoy the Science.  Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εξειδικευμένοι σε κάποιο αντικείμενο, με ακαδημαϊκή/συγγραφική δραστηριότητα, με ερευνητικό έργο θέλουν να μοιραστούν τις γνώσεις και την εμπειρία τους με τον κλάδο μας, με στόχο όλοι μας να λάβουμε παιδαγωγικά ερεθίσματα που θα αποβούν χρήσιμα στην τάξη, στα παιδιά μας. Τους επόμενους μήνες σεμινάρια θα παραδώσουν και άνθρωποι εκτός του κλάδου μας, ακαδημαϊκοί, συγγραφείς και μέλη της ευρύτερης επιστημονικής κοινότητας.

Όλα τα σεμινάρια θα μεταδοθούν διαδικτυακά μέσω του zoom της ΟΙΕΛΕ. Κάποια όμως θα μπορούν να γίνουν και δια ζώσης, όπως το δεύτερο σε σειρά σεμινάριο που παραδίδει ο συνάδελφος Αριστόκριτος Τομαζινάκης και είναι ένα βιωματικό εργαστήρι Θεατρικής Αγωγής.  Για τους κωδικούς παρακολούθησης και για περισσότερες λεπτομέρειες, θα εκδίδονται ανακοινώσεις πριν από κάθε σεμινάριο.

Το πρόγραμμα των σεμιναρίων είναι το εξής:

 Σάββατο 11/2/2023 : «Ευρωπαϊκές δράσεις eTwinning, CodeWeek, Scientix – Διαμόρφωση κοινοτήτων πρακτικής και μάθησης στο σύγχρονο σχολείο»

Κατερίνα Γλέζου

 Σάββατο 18/2/2023: «Το Θεατρικό Παιχνίδι στη διδασκαλία: βιώνοντας και ανακαλύπτοντας τη γνώση μ’ έναν διαφορετικό τρόπο»

Τομαζινάκης Αριστόκριτος

 Σάββατο 25/2/2023: «Φτιάχνοντας ιστορίες (με παιδιά ή ενήλικες)»

Βασίλης Ραΐσης

 Σάββατο 4/3/2023: «Το λογισμικό Geogebra και η χρήση του στη σχολική τάξη – Δημιουργία δραστηριοτήτων για την κινητοποίηση των μαθητών»

Θοδωρής Ανδριόπουλος

 Λίγα λόγια για τους εισηγητές μας

 Κατερίνα Γλέζου

Η Δρ Κατερίνα Γλέζου είναι Scientix Ambassador, EU CodeWeek Leading Teacher, Καθηγήτρια Πληροφορικής/Ρομποτικής/Φυσικών Επιστημών στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού και Επιμορφώτρια Επιμορφωτών/Εκπαιδευτικών. Απέκτησε πτυχίο Φυσικών Επιστημών το 1990 και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης “Μετεωρολογίας – Φυσικής Περιβάλλοντος” το 1994 από το Τμήμα Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ. Το 2000 έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης “Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης” και το 2001 πιστοποιητικό μεταπτυχιακής εξειδίκευσης “Μεταπτυχιακή εξειδίκευση επιμορφωτών στην παιδαγωγική αξιοποίηση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών” από το Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Το 2010 υποστήριξε τη διδακτορική διατριβή της με θέμα «Ανάπτυξη Μαθησιακών Περιβαλλόντων με Αξιοποίηση της Γλώσσας Προγραμματισμού Logo στη Διδακτική Πράξη» στο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ.

Από το 1999 συμμετέχει σε ερευνητικά έργα, σε ομάδες ανάπτυξης και επιτροπές αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού και εκπαιδευτικών σεναρίων καθώς και σε έργα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ως επιμορφώτρια επιμορφωτών εκπαιδευτικών. Το 2009 δημιούργησε και συνεχίζει να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό διαδικτυακό κοινωνικό δίκτυο «Η Logo στην Εκπαίδευση: μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης». Το 1999 – 2001 εργάστηκε ως Ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΙΤΥ) στην Αθήνα. Από το 2004 συνεργάζεται με το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ όπου διδάσκει Εκπαιδευτική Τεχνολογία σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα. Το 2017 – 2019 υπηρέτησε ως Μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας της Ελληνικής Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης του eTwinning.

 https://orcid.org/0000-0001-8500-0920

 Αριστόκριτος Τομαζινάκης

Ο Αριστόκριτος Τομαζινάκης είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και υπηρετεί ως διευθυντής στο 12/θέσιο Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Ναυστάθμου Κρήτης στα Χανιά και  μέλος του ΠΥΣΠΕ & ΠΥΣΔΕ Χανίων & ΑΠΥΣΠΕ ΚΡΗΤΗΣ. Ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών των Χανίων – Ρεθύμνου και εκπρόσωπος της ΟΙΕΛΕ.

Είναι απόφοιτος της Σχολής Παιδαγωγικής Θεάτρου – Θεατρικού Παιχνιδιού «Λάκης Κουρετζής» του Θεάτρου της Ημέρας και διδάσκει το μάθημα «Το Θεατρικό Παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία» στη συγκεκριμένη σχολή. Πρόεδρος του Συλλόγου Παιδαγωγών – Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού «Παιδαγωγική Θεάτρου Κρήτης» 2010-12. Γραμματέας του Συλλόγου Φίλων Μουσείου Σχολικής Ζωής.

Συμμετείχε ως εισηγητής, στο Π.Ε.Κ.Κρήτης (Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο), σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια, ημερίδες, σεμινάρια , σχετικά με τα ΤΠΕ στην εκπαίδευση και το Θεατρικό Παιχνίδι, ως εκπαιδευτής σε Προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης ενηλίκων στο Μεσογειακό ΚΕΧ-ΜΑΙΧ, ως εκπαιδευτής σε Προγράμματα Επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων (ΛΑΕΚ) σχετικά με την Παιδαγωγική Θεάτρου και το Θεατρικό Παιχνίδι, ως επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Κρήτης α) στο Teachers 4 Europe (επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) β) Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΠΜΣ “Εισαγωγή στην Ανοικτή και εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση, γ) στο 1ο και 2ο και 3ο Θερινό Σχολείο του Πανεπιστημίου Κρήτης Π.Τ.Δ.Ε.

Έχει συμμετάσχει ως Εμψυχωτής σε Εργαστήρια Θεατρικού Παιχνιδιού στα πλαίσια εκδηλώσεων του Συλλόγου Παιδαγωγών – Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού «Παιδαγωγική Θεάτρου Κρήτης» και εφαρμόζει τη μέθοδο του Θεατρικού Παιχνιδιού στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

Έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα Θεατρικού Παιχνιδιού για το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων και επιστημονικά περιοδικά.

Συμμετέχει στην ομάδα Αποφοίτων της σχολής Παιδαγωγικής Θεάτρου-Θεατρικού Παιχνιδιού του Θεάτρου της Ημέρας και έπαιξε στις Θεατρικές Παραστάσεις που ανέβηκαν με τη μέθοδο του Θεατρικού Παιχνιδιού.

 Βασίλης Ραΐσης

Ο Βασίλης Ραΐσης είναι Πτυχιούχος του Φυσικού Τμήματος και του Φ.Π.Ψ. τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κάτοχος Master και Phd στην Φιλοσοφία και Ιστορία των Επιστημών.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας, εμψύχωσης θεατρικών ομάδων και σεμινάρια σεναρίου (MFI). Έχει παραδώσει ο ίδιος παρόμοια σεμινάρια στα πλαίσια του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Έχει γράψει βιβλία για παιδιά, θέατρο, σενάριο και έχει σκηνοθετήσει τρεις ταινίες μεγάλου μήκους, όλες βραβευμένες με το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Είναι καθηγητής Φυσικής στη Σχολή Μωραΐτη, ενώ παράλληλα εμψυχώνει στην ίδια σχολή θεατρικά εργαστήρια στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Από το 2004 είναι υπεύθυνος του Θεατρικού Εργαστηρίου Ενηλίκων Σχολής Μωραΐτη.

 Θοδωρής Ανδριόπουλος

Ο Θοδωρής Ανδριόπουλος είναι Καθηγητής Μαθηματικών και συγγραφέας. Έχει εκπαιδευτεί στην Αμερική στη διδασκαλία ταλαντούχων μαθητών, στο ειδικό κέντρο του πανεπιστημίου Johns Hopkins (CTY). Διδάσκει μαθηματικά στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ανατόλια της Θεσσαλονίκης καθώς και Θεωρία Παιγνίων στο Κέντρο για Ταλαντούχα παιδιά (CTY Greece). Επίσης, παραδίδει σεμινάρια επιμόρφωσης σε καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχει γράψει δύο σχολικά βοηθήματα, «Γεωμετρία Β΄ Λυκείου»(εκδόσεις Κβαντ) και «Κριτήρια Αξιολόγησης Μαθηματικών Γενικής Παιδείας» (εκδόσεις Σαββάλας). Έχει βραβευτεί από εγχώριους και διεθνείς θεσμούς  για την καινοτόμο δράση του στην εκπαίδευση.

Με την εργασία του “Ποιος σκότωσε τον κύριο Χ;” κέρδισε στο 6ο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft, την 3η θέση στην ειδική κατηγορία όπου οι ευρωπαίοι εκπαιδευτικοί ψηφίζουν την καλύτερη εργασία. Η συγκεκριμένη εργασία μετουσιώθηκε σε βιβλίο, το οποίο εκδόθηκε σε μορφή εικονογραφημένου μυθιστορήματος στα Ελληνικά (Ελληνοεκδοτική), στα Αγγλικά (Springer), στα Ιαπωνικά (Kodansha), στα Κορεάτικα (Darun) και στα Κινέζικα (Sunnbook), με μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.